Mergi la conţinutul principal

Conceptul de wellbeing al angajaților se transformă. Ce soluții au companiile pentru wellbeing-ul integrat.

Noutăţi
HR Connect | Future is now
HR Connect | Future is now

Conceptul de wellbeing al angajaților a devenit o prioritate tot mai importantă pe agenda companiilor în ultimii ani, amplificată de noile provocări din societate, din economie și din piața muncii. Transformarea wellbeing-ului și mindset-ul de schimbare al organizațiilor pentru o abordare holistică a wellbeing-ului echipei au fost principalele teme de discuție ale celui de-al doilea eveniment din seria HR Connect: Future is NOW organizat de NN România și HR Club, cu obiectivul de a identifica soluțiile pe care le pot aborda departamentele de HR pentru wellbeing integrat.

 

„Starea de bine a angajaților nu se mai referă astăzi doar la componenta sănătății fizice, ci trebuie privită din mai multe perspective cheie care contribuie împreună la wellbeing-ul angajaților într-un mod integrat și care, neadresate corect, pot avea efecte asupra vieții lor personale și profesionale”, explică Mădălina Pașca, Senior Manager la PwC România. Concret, stresul și efectele lipsei de wellbeing pe toate palierele relevante pentru angajați poate afecta sănătatea mintală (34%), somnul (33%), stima de sine (30%), sănătatea fizică (23%), relațiile cu cei de acasă (21%) sau productivitatea la job (18%), arată un studiu despre wellbeing  desfășurat de PwC. „Mai departe, stresul resimțit de angajați poate avea efecte și asupra angajatorului. Pe de-o parte, productivitatea poate să scadă, iar pe de altă parte angajații stresați au tendința să caute un nou loc de muncă”, spune Mădălina Pașca.

 

Deși preocuparea companiilor pentru wellbeing-ul angajaților este încă nouă în România comparativ cu tendințele din alte țări, provocările ultimilor ani și efectele acestora asupra oamenilor confirmă importanța unei strategii de wellbeing integrat, cu impact asupra motivării, retenției și loializării echipei. „2020 a fost începutul abordării holistice a bunăstării angajaților și în 2022 vedem deja că wellbeing-ul se mută tot mai mult dinspre sănătatea fizică înspre sănătate emoțională, financiară, profesională și socială”, spune Alexandra Zorica Popescu, Chief Growth Officer la Atlas.

 

Fiecare componentă are un rol extrem de important în viața angajaților și, implicit, în viața organizației. „Educația financiară, spre exemplu, ajută angajații să-și gestioneze mai bine bugetul, contribuie la reducerea stresului și, implicit, are impact asupra capacității de concentrare și a performanțelor la job”, spune Corneliu Ionescu, Președintele Asociației Educaţie pentru Viaţa Reala (AEVR), care se implică în proiectul de responsabilitate socială Banometru. De altfel, studiul PwC confirmă că 55% dintre angajații stresați de situația lor financiară petrec 3 ore pe săptămână la job ocupându-se de finanțele lor.

 

Pentru a contribui la wellbeing-ul integrat al angajaților, „organizațiile trebuie să creeze o strategie integrată, cu un pachet regândit de beneficii extra salariale și conținut educațional din zonele importante pentru angajați, și să se preocupe continuu de îmbunătățirea wellbeing-ului echipei”, explică Bogdan Cârpă-Veche, Senior Manager la PwC România.

 

În ultimii ani, beneficiile extra salariale cu impact financiar au câștigat tot mai mult teren în pachetele de compensații și beneficii acordate de companii. Pe lângă abonamentele la clinici medicale private și discount-uri la produsele companiei, aflate în top potrivit studiului Pay Well realizat de PwC, organizațiile au început să acorde și beneficii precum asigurări de viață sau de sănătate, pensii private, overdraft-uri sau carduri de credit, vouchere cadou sau de vacanță și inclusiv sesiuni de terapie, activități pentru wellness și asistență pentru copiii angajaților.

 

Beneficiile pornesc de la nevoile angajaților, nevoi care se manifestă în mod diferit și la intensități diferite și care necesită abordări personalizate „Vedem că angajatorii sunt tot mai atenți la nevoile de sănătate fizică, emoțională, financiară și socială a angajaților și integrează tot mai mult aceste dimensiuni în pachete flexibile de beneficii pentru echipă, create dintr-o suită integrată de opțiuni cu avantaje fiscale. Tendințele și studiile confirmă că există diferențieri clare în nevoile angajaților - de exemplu, angajații tineri vor beneficii imediate, cei din generația baby boomers vor bunăstare pe termen lung. Prin urmare, un pachet standard de beneficii nu mai este astăzi suficient, iar platforma de beneficii flexibile Benefit vine tocmai în întâmpinarea acestor nevoi prin varietatea și flexibilitatea pe care le oferă”, completează Alex Răduță, Business Development Manager la Benefit by Edenred.

 

Schimbarea de paradigmă în rândul companiilor din România și transformarea conceptului de wellbeing într-o soluție integrată care contribuie si la  motivarea, retenția, loializarea angajaților,  consolidarea brandului de angajator construiesc o abordare sustenabilă pentru viitor. „Înțelegerea nevoilor și așteptărilor angajaților, educarea în ariile relevante pentru ei și susținerea lor prin beneficii și programe care acoperă toate ariile vieții ( fizică, sociala, emoțională, financiară) sunt pași foarte importanți în crearea unei culturi de wellbeing integrat”, concluzionează Anca Moldoveanu, Corporate Manager la NN România și facilitatorul evenimentului din seria HR Connect: Future is NOW organizat de NN România și HR Club.

 

Psst! Poate te intereseaza si alte articole

Kuldeep Kaushik, noul CEO al NN în România
Comunicate

Kuldeep Kaushik este numit Chief Executive Officer al NN în România

Află mai multe
Relaţia dintre valorile personale şi valorile organizaţiei
Noutăţi

Relaţia dintre valorile personale și valorile organizaționale

Află mai multe
Ioana Oprea, Digital Product Owner
Oamenii din NN

Ioana Oprea, de la HR la Digital Marketing, cu pasiune pentru design grafic și limbi străine

Află mai multe