Mergi la conţinutul principal

Anunțarea evenimentului asigurat

În caz de spitalizare sau intervenție chirurgicală:

 

 

În caz de deces sau invaliditate:

 

În cazul diagnosticării cu o afecțiune gravă:

Pentru orice informații suplimentare despre anunțul şi evaluarea evenimentelor asigurate, te rugăm să ne contactezi la e-mail EvenimenteAsigurate@nn.ro.

1. Colegii din cadrul departamentalului "Evenimente asigurate" preiau anunțul evenimentului asigurat și fac evaluarea acestuia.

2. În funcție de complexitatea evenimentului, mai pot fi solicitate documente pentru stabilirea întinderii obligației de plată a asiguratorului, în conformitate cu condițiile contractuale.

3. În momentul finalizării investigațiilor asiguratul/ persoana care a anunțat evenimentul va fi înștiințata printr-o scrisoare oficială de rezultatul acestora şi despre modalitatea de virare a indemnizației de asigurare.

Despre programele de investiții

Ce sunt?

Sunt fonduri în care se acumulează bani de la mai multe persoane- clienți care dețin produse de asigurare cu componenta de investiții, Unit Linked- pe care NN, în calitate de administrator îi investește, conform structurii de investiții declarate, în: instrumente ale pieței monetare; obligațiuni municipale corporatiste; acțiuni; alte valori mobiliar

 

Cum funcționează?

Prin plata primelor de asigurare clienții de produse unit linked cumpăra unități de fond în programe de investiții.

Unitățile de fond sunt o diviziune a programului de investiții. Este ca și cum ai cumpăra o „acțiune” care iți oferă dreptul de a primi o parte din valoarea programului de investiții.

 

Valoarea unității de fond este exprimată prin două tipuri de prețuri:

  • Prețul de vânzare: cel folosit în momentul retragerii de fonduri din programul de investiții, precum și pentru achitarea costului asigurării de viață și a cheltuielilor aferente contractului.
  • Prețul de cumpărare este cel cu care poate fi cumpărată o unitate de fond și este calculat pe baza prețului de vânzare, prețul de cumpărare depășind cu un anumit procent prețul de vânzare.

Investiția implică risc. Fondurile de investiții nu oferă rezultate garantate. Vă atenționăm că valoarea investiției dumneavoastră poate crește sau se poate diminua. Performanțele anterioare ale fondurilor de investiții nu reprezintă garanții ale realizărilor viitoare.

 

Ce este profilul de risc asociat unui program de investiții?

Este o modalitate de măsurare a nivelului de fluctuații ale prețului unității de fond. Fiecărui program de investiții îi este asociat un anumit profil de risc. În general, obținerea performantelor are legătura cu riscul asumat. Astfel, la un grad de risc redus și nivelul performanței este unul potențial mai redus. Și invers.

 

Cum investești?

Produsele unit linked sunt instrumente financiare de lungă durată, astfel că trebuie să ai în vedere o strategie de investire pe cel puțin 10 ani.

Programele de investiții sunt clasificate în funcție de profilul lor de risc, pe o scară de la 1 la 7, unde 1 = foarte redus și 7 = foarte crescut.

Tu hotărăști în ce programe de investiții sunt alocate primele de asigurare plătite.

Este recomandabil, înainte de a alege un program de investiții, să iți analizezi gradul de acceptare a riscului completând chestionarul de evaluare a riscului.

 

Cine administrează activele?

Administrarea activelor este realizată de NN Investment Partners, în baza unui contract de administrare de active semnat cu NN Asigurări de Viaţă S.A. La data de 30 iunie 2020, NN Investment Partners administra active agregate la nivel global în valoare de 285 miliarde de euro, având peste 1.000 de profesioniști care deservesc interesele clienților din Europa, SUA, America Latina, Asia și Orientul Mijlociu.

 

Când poți schimba programul de investiții?

Oricând pe durata contractuala poți modifica alocarea primei în fondurile de investiții.

Momentele în care e indicat să te gândești la o revizuire a alocării primelor pot fi următoarele:

  • schimbare pe termen mediu în evoluția pieței financiare;
  • schimbare în viața ta personala (de exemplu: căsătorie, divorț sau primirea unei moșteniri);
  • schimbare în plan profesional (de exemplu: bonusuri, promovare, mărire/ reducere a salariului);

Pe măsura ce te apropii de vârsta de pensionare te poți gândi să redirecționezi primele investite în fonduri cu grad redus de risc pentru a-ți proteja valoarea contului de eventualele scăderi ale valorii unitului.

 

Ce opțiuni de investiții ai?

Fiecare dintre programele de Investiții NN Asigurări de Viaţă are un grad de risc care diferă în funcție de structura activelor.

NN Clasic are expunere 100% în instrumente cu venit fix, având un grad de risc redus spre moderat, iar NN Dinamic 100% în acțiuni, având un grad de risc moderat spre crescut.

Programele de investiții Mixt 25, Mixt 50 si Mixt 75 reprezintă alocări predefinite ale programelor Bond (100% instrumente cu venit fix) și Equity (100% acțiuni).

Investițiile în aceste programe de investiții nu sunt efectuate direct ci prin intermediul a 2 fonduri de investiții cu sediul în Luxemburg:

  • Expunerea pe acțiuni este realizata cumpărând titluri de participare la un fond 100% pe acțiuni – NN (L) International Romanian Equity Fund
  • Expunerea pe instrumente cu venit fix este realizata cumpărând titluri de participare la un fond 100% pe instrumente cu venit fix – NN (L) International Romanian Bond Fund

Global Opportunities investește 100% în acțiuni listate la bursele de valori din întreaga lume prin investirea în titluri de participare emise de NN (L) Global Equity Opportunities.

Global Real Estate are expunere 100% în acțiuni ale unor companii care activează în domeniul imobiliar și care sunt listate la bursele de valori din întreaga lume prin investirea în titluri de participare emise de NN (L) Global Real Estate.

Commodity Enhanced investește 100% în piața de mărfuri și bunuri prin investirea în titluri de participare emise de NN (L) Commodity Enhanced.

Gradul de risc asociat acestor trei fonduri este moderat spre crescut.

 

Programe de investiții in LEI

 

Program de investiții în LEI Descrierea programului Grad de risc Taxa de administrare fond
NN Clasic 100% instrumente cu venit fix (titluri de stat, obligațiuni, depozite) prin investirea în titluri de participare emise de NN (L) International Romanian Bond Redus spre moderat 1.20%
NN Dinamic 100% acțiuni listate la bursele de valori din România, Polonia, Ungaria, Cehia prin investirea în titluri de participare emise de NN (L) International Romanian Equity. Fondul poate deține și instrumente monetare pentru oferirea unei lichidități adecvate Moderat spre crescut 2.50%
Global Opportunities 100% acțiuni listate la bursele de valori din întreaga lume prin investirea în titluri de participare emise de NN (L) Global Equity Opportunities. Fondul poate deține și instrumente monetare pentru oferirea unei lichidități adecvate. Moderat spre crescut 1.80%
Global Real Estate 100% acțiuni ale unor companii care activează în domeniul imobiliar și care sunt listate la bursele de valori din întreaga lume prin investirea în titluri de participare emise de NN (L) Global Real Estate. Fondul poate deține și instrumente monetare pentru oferirea unei lichidități adecvate Moderat spre crescut 1.80%
Commodity Enhanced 100% piața de marfuri și bunuri prin investirea în titluri de participare emise de NN (L) Commodity Enhanced. Fondul poate deține și instrumente monetare pentru oferirea unei lichidități adecvate Moderat spre crescut 1.80%
BOND 100% instrumente cu venit fix (titluri de stat, obligațiuni, depozite) prin investirea în titluri de participare emise de NN (L) International Romanian Bond Scazut 1.00%
MIXT25

75% instrumente cu venit fix denominate în lei (titluri de stat, obligațiuni, depozite) prin investirea în titluri de participare emise de NN (L) International Romanian Bond.

25% acțiuni listate la bursele de valori din România, Polonia, Ungaria, Cehia prin investirea în titluri de participare emise de NN (L) International Romanian Equity. Fondul poate deține și instrumente monetare pentru oferirea unei lichidități adecvate

Mediu 1.20%
MIXT50

50% instrumente cu venit fix denominate în lei (titluri de stat, obligațiuni, depozite) prin investirea în titluri de participare emise de NN (L) International Romanian Bond.

50% acțiuni listate la bursele de valori din România, Polonia, Ungaria, Cehia prin investirea în titluri de participare emise de NN (L) International Romanian Equity. Fondul poate deține și instrumente monetare pentru oferirea unei lichidități adecvat

Ridicat 1.40%
MIXT75

25% instrumente cu venit fix denominate în lei (titluri de stat, obligatiuni, depozite) prin investirea în titluri de participare emise de NN (L) International Romanian Bond.

75% acțiuni listate la bursele de valori din România, Polonia, Ungaria, Cehia prin investirea în titluri de participare emise de NN (L) International Romanian Equity. Fondul poate deține și instrumente monetare pentru oferirea unei lichidități adecvate

Ridicat 1.60%
EQUITY 100% acțiuni listate la bursele de valori din România, Polonia, Ungaria, Cehia prin investirea în titluri de participare emise de NN (L) International Romanian Equity. Fondul poate deține și instrumente monetare pentru oferirea unei lichidități adecvate Foarte Ridicat 1.80%

 

 

Programe de investitii in USD

Program de investitii in USD Descrierea programului Grad de risc Taxa de administrare fond
VERDE

90% obligațiuni

10% instrumente de piața monetară

Foarte Scazut 0.50%
ALBASTRU

maxim 10% instrumente de piața monetară

65% obligațiuni

35% acțiuni

Scazut 0.50%
ALB

maxim 10% instrumente de piața monetară

35% obligațiuni

65% acțiuni

Moderat 0.50%
ROSU

10% instrumente de piața monetară

90% acțiuni

Ridicat 0.50%

 

Obligațiuni– pe termen mediu și lung emise în Statele Unite ale Americii, denominate in USD

Acțiuni - acțiuni ale companiilor înființate, listate sau tranzacționate în Statele Unite ale Americii

Instrumente monetare - denominate în USD

Plata primelor de asigurare

Iți oferim mai multe alternative pentru a efectua plata primelor, astfel încât tu să o poți alege pe cea care te avantajează:

 

1. Plata online prin serviciul NN direct (www.nndirect.ro)

2. Debitare Directa: scapi de grija plații periodice a primei de asigurare; contul tău va fi debitat automat cu valoarea primei de asigurare scadente.

  • Daca ai cont la ING Bank, BCR, CEC, BRD sau Banca Transilvania poți activa serviciul prin încheierea unui mandat de debitare directa cu banca; Dacă ai cont la Alpha Bank, Intesa Sanpaolo, Bank Leumi, Citibank, OTP Bank, Piraeus Bank, Porsche Bank, Raiffeisen Bank, Libra Internet Bank, Veneto Banca sau Unicredit Bank, poți activa serviciul încheind un mandat de debitare directă la banca ta, menționând contul nostru RO64INGB0001009134189172

3. Prin Internet Banking dacă beneficiezi de acest serviciu de la banca la care ai deschis contul;

4. Prin multimatele ING disponibile in ING Office-uri;

5. Foile de depunere pre tipărite de la NN Asigurări de Viaţă; cu acestea se poate efectua plata la Bancpost, CEC, Banca Transilvania, Posta Romana, BCR, BRD, Raiffeisen, Creditcoop, PayPoint, Payzone;

Pentru contracte în USD, plățile în USD se pot face la BCR.

6. Ordin de plata la banca la care ai deschis un cont, folosind informațiile de plata menționate în Scrisoarea de informare asupra plății.

Informațiile pe care trebuie să le completezi pe ordinul de plată sunt: 

 

Total de plată: x lei

Beneficiarul plății: NN Asigurări de Viaţă

  • Conturi în lei:
    • RO33 INGB 0001 0001 1341 8941, deschis la ING Bank
    • RO93 RNCB 0072 0255 5390 0001, deschis la BCR
    • RO73 BRDE 450SV 893 8022 4500, deschis la BRD
    • RO02 CECEB 10046 RON 040 3001, deschis la CEC Bank
    • RO30 BTRL 0450 1601 0072 7445, deschis la Banca Transilvania
    • RO26 RZBR 0000 0600 1487 4196, deschis la Raiffeisen Bank
    • RO 98 BACX 0000 0002 8135 5007 deschis la Unicredit
  • Conturi în USD (numai dacă ai contractul în USD)
    • RO04 INGB 0001 0001 1341 4031, deschis la ING Bank
    • RO66 RNCB 0072 0255 5390 0002, deschis la BCR
    • RO69 BRDE 450SV 893 8030 4500, deschis la BRD

Codul de plată:

  • pentru contractele de tip 7xxxxxxx - se va trece 77 în fața numărului de contract – ( ex: 77xxxxxxxx )
  • pentru contractele de tip 3xxxxxxx - se va trece 88 în fața numărului de contract – ( ex: 88xxxxxxxx )
  • pentru contractele de tip 6xxxxxxx - se va trece 88 în fața numărului de contract – ( ex: 88xxxxxxxx )

Codul unic de înregistrare (în cazul în care se solicită): 9100488.

7. În rețeaua de ATM-uri ING, BCR, CEC, Raiffeisen, Banca Transilvania sau BRD: dacă ai cont și card la aceste bănci.

Daca vrei să vizualizezi toate metodele de plata într-un singur document, descarcă acest fișier.

 

Asigurarea de viață este gândită ca un angajament pe termen lung. Orice întrerupere a contractului înainte de data agreata inițial împiedică realizarea integrală a scopului pentru care a fost încheiat. De aceea, întreruperea contractului de asigurare este o soluție la care nu este recomandat să apelezi.

Însă, dacă la un moment dat te afli în situația în care nu mai poți continua plata primelor, poți alege una dintre următoarele soluții (în funcție de tipul produsului de asigurare):

  • Contract liber de plata primelor
  • Întreruperea pe perioada determinata a plății primelor
  • Reducerea sumei asigurate sau a primei de asigurare
  • Răscumpărarea poliței

În cazul în care ai întârziat plata:

  • Ai un termen de grație de 30 de zile calendaristice. Dacă nu efectuezi plata în această perioadă, nu mai beneficiezi de acoperire în cazul producerii evenimentului asigurat
  • După 90 de zile de întârziere contractul va fi reziliat sau va fi transformat în contract liber de plata primelor cu suma asigurată redusă

Modificări contractuale asigurări

Sau contractul liber de plata primelor presupune, în cazul asigurărilor tradiționale, recalcularea/ reducerea sumei asigurate proporțional cu valoarea primelor plătite deja.

Astfel, deși nu mai trebuie să plătești primele de asigurare, tu și familia ta veți putea beneficia în continuare de avantajele unei polițe de asigurare.

Anumite evenimente majore din viața ta îți pot modifica radical nevoile financiare. Astfel, poți să îți dorești schimbarea acoperirii oferite de contractul de asigurare în cazuri precum: nașterea unui copil, o căsătorie sau un divorț, o promovare sau o pensionare, căsătoria unui copil.

Astfel, pentru a ajusta polița noilor tale nevoi, ai libertatea să:

  • Crești/ micșorezi suma asigurată
  • Adaugi/ reziliezi asigurări și opțiuni suplimentare
  • Atașezi coasigurări pentru asigurările suplimentare de spitalizare și intervenție chirurgicală

Prin întreruperea pe perioada determinată a plății primelor de asigurare poți să suspenzi plata primelor de asigurare pentru o perioadă cuprinsă între 6 și 12 luni. După expirarea acestei perioade plata primelor va fi reluată, nefiind necesară achitarea retroactivă a primelor de asigurare. Această opțiune este disponibila numai pentru AcademicaRegal, Phoenix si Maraton și poate fi activată în anumite condiții impuse de asigurator.

La fiecare aniversare a contractului de asigurare poți opta pentru modificarea frecvenței de plată a primelor, completând formularul special pe care îl vei primi de la consultantul tău. Tu decizi cât de des vei plăti prima de asigurare: lunar, trimestrial, semestrial sau anual.

Pentru Produsele Unit Linked, ai posibilitatea să:

  • redirecționezi primele într-un alt program de investiții decât cel ales inițial
  • transferi unitar între programele de investiții

Dacă ești contractantul asigurării, ai și alte opțiuni:

  • modifici numele declarat la momentul încheierii contractului (dacă acesta s-a schimbat ca urmare a căsătoriei, divorțului, adopției sau a unei hotărâri judecătorești)
  • modifici adresa declarată la momentul încheierii contractului
  • schimbi beneficiarul poliței de asigurare
  • cesionezi drepturile rezultate din poliță

Poți repune în vigoare un contract reziliat sau un contract liber de plată a primelor în maxim 1 an de la data rezilierii sau transformării în contract liber de plată a primelor.

Repunere în vigoare se va face ca și cum ai încheia un nou contract de asigurare: acoperirea riscului producerii evenimentului asigurat va fi repusă în vigoare, cu efecte numai pentru viitor, începând cu ora 0:00 a zilei calendaristice imediat următoare datei achitării integrale a tuturor sumelor datorate ca și prime de asigurare.

Dacă repunerea se face după mai mult de 6 luni de la data rezilierii/ transformării în contract liber de plată a primelor, se va efectua o nouă evaluare a riscului.

Se va accepta repunerea contractului dacă riscurile acoperite sau condițiile de acordare a asigurării nu s-au modificat față de data ultimei evaluări.

Dacă riscurile acoperite sau condițiile de acordare a asigurării s-au modificat față de data ultimei evaluări, repunerea contractului poate fi refuzată sau acceptată în alți termeni.

Dacă într-un anumit moment consideri că nu mai poți susține costurile pentru contractul de asigurare, poți decide rezilierea contractului. Aceasta trebuie să fie însă o soluție extremă, la care nu îți recomandăm să apelezi, întrucât există variante prin care poți să te bucuri în continuare de avantajele unei asigurări de viață. Iți recomandăm ca înainte de a lua o decizie să verifici împreună cu consultantul tău alternativele pe care le ai:

  • Transformarea contractului într-un contract liber de plata primelor sau întreruperea pe perioada determinată a plății primelor de asigurare – în acest caz nu mai este necesară plata primelor de asigurare
  • Reducerea nivelului primelor și/sau al sumei asigurate
  • În cazul în care ai nevoie de bani, este mai bine să faci o răscumpărare parțială în loc de o răscumpărare totală a contractului, dacă acest lucru este posibil

Trimiterea unei sesizări sau a unei reclamații

Iată, pe scurt, care este procedura:

 

  • Avem un departament specializat, „Investigații și Reclamații”, care se ocupă de fiecare caz în parte.
  • Reclamația ta va primi un număr de înregistrare, cu ajutorul căruia vei putea urmări rezolvarea acesteia. Cea mai rapidă modalitate de a afla în ce stadiu este cazul tău este de a ne contacta la numărul de telefon destinat clienților 021 9464.
  • Cazul tău va fi preluat de unul din ofițerii de investigații care va analiza situația transmisă și îți va trimite un răspuns în maximum 8 zile calendaristice.
  • Oricum vei alege să ne transmiți reclamația ta, poți fi sigur că vom verifica toate informațiile pe care ni le-ai furnizat și vom depune toate eforturile pentru ca tu să primești un răspuns cât mai complet în termenul maxim de răspuns.
  • În cazul în care sesizarea ta este de o complexitate mare și necesită un termen de rezolvare extins, te vom anunța în cel mai scurt timp, de la finalul celor 8 zile, care este stadiul în care se află sesizarea ta și când estimăm că vom avea un răspuns.

Noi sperăm să putem rezolva, pe cât posibil, tot ceea ce te nemulțumește. Însă dacă sunt neclarități în răspunsul primit ne poți cere detalii suplimentare sau te poți adresa instituțiilor abilitate în domeniu:

 


Entitatea de soluționare alternativă a litigiilor în domeniul financiar non-bancar (SAL-Fin) - www.salfin.ro

Adresa: Str. Stelutei nr. 2, sector 1, București, etaj 2

Adresa de corespondenta: Splaiul Independentei nr. 15, sector 5, cod postal 050092, București

Telefon: 0727.871.252

E-mail: office@salfin.ro

 


Autoritate de Supraveghere Financiară (ASF) - www.asfromania.ro

Splaiul Independentei nr. 15, sector 5, cod postal 050092, București

Telefoane: 021.659.61.20 (Sectorul Pensii Private), 021.659.62.45 (Sectorul Asigurări)

Fax: 021.659.60.51 si 021.659.64.36

E-mail: office@asfromania.ro 


Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului (ANPC)

B-dul Aviatorilor 72, Sector 1, București

Telefon: 0372131951

Fax: 0213143462

E-mail: office@anpc.ro

 

O reclamație este dreptul tău de a ne transmite o nemulțumire referitoare la:

  • contractul tău de asigurare de viață;
  • colaborarea cu consultantul tău de asigurare sau NN;
  • orice alte aspecte care țin de colaborarea ta cu noi.

Odată ce ne spui ce anume te nemulțumește, putem să facem pașii necesari pentru a rezolva situația semnalata.

Indiferent ce ai sa ne transmiți, îți mulțumim, deoarece astfel ne ajuți să ne îmbunătățim permanent calitatea produselor, serviciilor oferite și să construim împreună o relație bazată pe încredere și respect.

  • prin intermediul formularului de Sugestii și Reclamații de pe site-ul nostru, care poate fi accesat aici.
  • prin e-mail, la adresa asigurari@nn.ro pentru produsele și serviciile de asigurări de viață;
  • prin telefon, la numărul 021 9464 sau la 021 4028 390 sau prin fax la 021 402 8581;
  • printr-o scrisoare trimisă prin postă la adresa sediului central: Str. Costache Negri, nr. 1-5, sector 5, cod 050552, București;
  • prin consultantul tău de asigurare;
  • direct la Sediul Central NN din București sau la sediile teritoriale;

Pentru a facilita comunicarea și a primi un răspuns cât mai curând, te rugam sa ne transmiți împreună cu sesizarea ta, atât datele de identificare, cât și datele de contact și modalitatea de comunicare preferată.

 

  • prin e-mail, la adresa asigurari@nn.ro pentru produsele și serviciile de asigurări de viață;
  • prin telefon, la numărul 021 9464 sau la 021 4028 390;
  • prin fax la numărul 021 402 8581;
  • printr-o scrisoare trimisă prin poștă la adresa sediului central: Str. Costache Negri, nr. 1-5, sector 5, cod 050552, București;
  • prin consultantul tău de asigurare;
  • direct la Sediul Central NN Asigurări de Viaţă din București sau la sediile teritoriale;
  • prin intermediul formularului de Sugestii și Reclamații de pe site-ul nostru, care poate fi accesat aici.

 

Pentru a facilita comunicarea și a primi un răspuns cât mai curând, te rugăm să ne transmiți împreună cu sesizarea ta, atât datele de identificare, cât și datele de contact și modalitatea de comunicare preferată.

 

Anunțarea evenimentului asigurat

Dacă ai ales şi Beneficiul opțional Prevenție, probabil vei vrea să te programezi la consultații ca să te asiguri că e totul bine.

Poți suna direct la clinica pentru a stabili data şi ora cele mai convenabile pentru consult. Numărul de telefon îl găsești pe harta, cu un singur click pe locația clinicii.

Vezi şi serviciile medicale incluse în Beneficiul opțional Prevenție sau serviciile speciale oferite de furnizori.

1. Înaintea utilizării serviciilor medicale sună-ne ca să te asiguri că serviciile sunt acoperite. Daca intervenția chirurgicală de care ai nevoie nu se poate efectua în rețeaua NN, vom găsi cea mai bună soluție pentru tine, astfel încât vei cunoaște clar cât trebuie să plătești din buzunar.

2. Alege un spital din rețeaua NN.

3. Citește cu atenție toate informările primite de la NN.

4. Plătește-ti primele de asigurare la timp. O întârziere de 60 de zile duce la rezilierea contractului şi pierderea acoperirii.

5. La reînnoirea contractului asigură-te că ai înțeles toate actualizările aduse contractului şi că ele acoperă nevoile tale (acoperiri noi, spitale care ies sau intră în rețea, noua primă de asigurare).

1. Specialiștii noștri analizează documentele pe care Asiguratul sau spitalul ni le pune la dispoziție.

2. În momentul finalizării evaluării, noi vom plăti indemnizația de asigurare fie direct spitalului (pentru spitalele din Rețeaua NN), fie Asiguratului (pentru spitalele publice sau cele private neincluse în Rețeaua NN, conform condițiilor contractuale).

Când vorbim de un eveniment asigurat pentru Asigurarea de Sănătate NN, ne referim la spitalizarea cu sau fără intervenție chirurgicală, din accident sau îmbolnăvire.

Înainte de data internării în Spital, cel mai bine e sa suni la 021 9464 pentru autorizarea prealabila a serviciilor medicale.

Pentru această autorizare, vom avea nevoie de câteva date, iar în maximum 48 de ore după primirea tuturor informațiilor solicitate, te informăm ce costuri sunt acoperite.

Pentru spitale din Rețeaua NN:

  • După ce te internezi în spital, în cel mult 24 de ore, ne informezi despre acest lucru prin e-mail sau telefon (021 9464). Dacă tu nu vei putea, ne va anunța reprezentantul spitalului.
  • Din acest moment, toate grijile legate de documentația evenimentului asigurat şi plățile către spital ne revin noua. Vei fi pe mâini bune şi te vei îngriji doar de sănătatea ta.

Pentru spitalele publice şi spitalele private care nu sunt incluse în Rețeaua NN:

  • În cazul spitalelor private din afara rețelei medicale NN, vei plăti spitalului toate costurile serviciilor medicale primite. În spitalul de stat, nu vei plăti nimic.
  • După ce te externezi, ne trimiți datele medicale despre ce tratament ai primit şi factura fiscală cu cât ai plătit.
  • În cel mult 10 zile lucrătoare de la data soluționării pozitive a evenimentului asigurat, vei primi indemnizația de asigurare în contul tău bancar. Cum se calculează, găsești în condițiile contractuale aici.

Plata primelor de asigurare

Îți oferim mai multe alternative pentru a efectua plata primelor, astfel încât tu să o poți alege pe cea care te avantajează:

 

1. Plata online prin serviciul NN direct (www.nndirect.ro)

2. Debitare directă: scapi de grija plații periodice a primei de asigurare; contul tău va fi debitat automat cu valoarea primei de asigurare scadente.

Dacă ai cont la ING Bank, BCR, CEC, BRD sau Banca Transilvania poți activa serviciul prin încheierea unui mandat de debitare directă cu banca; Dacă ai cont la Alpha Bank, Intesa Sanpaolo, Bank Leumi, Citibank, OTP Bank, Piraeus Bank, Porche Bank, Raiffeisen Bank, Libra Internet Bank,Veneto Banca sau Unicredit Bank, poți activa serviciul încheind un mandat de debitare directă la banca ta, menționând contul nostru RO64INGB0001009134189172.

3. Prin Internet Banking dacă beneficiezi de acest serviciu de la banca la care ai deschis contul;

4. Prin multimatele ING disponibile in ING Office-uri;

5. Foile de depunere pretiparite de la NN Asigurări de Viaţă; cu acestea se poate efectua plata la Bancpost, CEC, Banca Transilvania, Posta Romana, BCR, BRD, Raiffeisen, Creditcoop, PayPoint, Payzone;

6. Ordin de plata la banca la care ai deschis un cont, folosind informațiile de plată menționate în Scrisoarea de informare asupra plății.

Informațiile pe care trebuie să le completezi pe ordinul de plată sunt: 

 

Total de plată: x lei

Beneficiarul plății: NN Asigurări de Viaţă

Conturi în lei:

  • RO33 INGB 0001 0001 1341 8941, deschis la ING Bank
  • RO93 RNCB 0072 0255 5390 0001, deschis la BCR
  • RO73 BRDE 450SV 893 8022 4500, deschis la BRD
  • RO02 CECEB 10046 RON 040 3001, deschis la CEC Bank
  • RO30 BTRL 0450 1601 0072 7445, deschis la Banca Transilvania
  • RO26 RZBR 0000 0600 1487 4196, deschis la Raiffeisen Bank
  • RO98 BACX 0000 0002 8135 5007, deschis la Unicredit

Codul de plată:

  • pentru contractele de tip 7xxxxxxx - se va trece 77 în faţa numărului de contract – ( ex: 77xxxxxxxx )
  • pentru contractele de tip 3xxxxxxx - se va trece 88 în faţa numărului de contract – ( ex: 88xxxxxxxx )
  • pentru contractele de tip 6xxxxxxx - se va trece 88 în faţa numărului de contract – ( ex: 88xxxxxxxx )

Codul unic de înregistrare (în cazul în care se solicită): 9100488.

 

7. În rețeaua de ATM-uri ING, BCR, CEC, Raiffeisen, Banca Transilvania sau BRD: dacă ai cont şi card la aceste bănci.

Dacă vrei să vizualizezi toate metodele de plată într-un singur document, descarcă acest fişier.

Dacă ai întârziat plata, ai un termen de grație de 60 de zile calendaristice în care să plătești şi să revii în grafic. Dacă în această perioadă are loc un eveniment asigurat, acesta va fi acoperit cu condiția achitării primelor restante.

 

După cele 60 de zile, nicio persoană nu mai este acoperită de asigurare, iar contractul încetează.

 

Însă atunci când îți vei reveni din punct de vedere financiar şi vei dori să beneficiezi de acoperirea specifica asigurării de sănătate, poți încheia un nou contract. Vei trece din nou prin procesul de evaluare a riscului, la fel ca la încheierea contractului inițial.

La fiecare reînnoire a contractului de asigurare de sănătate poți opta pentru modificarea frecvenței de plată a primelor, completând formularul special pe care îl vei primi de la consultantul tău. Tu decizi cât de des vei plăti prima de asigurare: lunar, trimestrial, semestrial sau anual.

Trimiterea unei sesizări sau a unei reclamații

Iată, pe scurt, care este procedura:

  • Avem un departament specializat, „Investigații şi Reclamații”, care se ocupă de fiecare caz în parte.
  • Reclamația ta va primi un număr de înregistrare, cu ajutorul căruia vei putea urmări rezolvarea acesteia. Cea mai rapidă modalitate de a afla în ce stadiu este cazul tău este de a ne contacta la numărul de telefon destinat clienților 021 9464.
  • Cazul tău va fi preluat de unul din ofițerii de investigații care va analiza situația transmisă şi iți va trimite un răspuns în maximum 8 zile calendaristice.
  • Oricum vei alege să ne transmiți reclamația ta, poți fi sigur că vom verifica toate informațiile pe care ni le-ai furnizat şi vom depune toate eforturile pentru ca tu să primești un răspuns cât mai complet în termenul maxim de răspuns.
  • În cazul în care sesizarea ta este de o complexitate mare şi necesită un termen de rezolvare extins, te vom anunța în cel mai scurt timp, de la finalul celor 8 zile, care este stadiul în care se află sesizarea ta şi când estimam că vom avea un răspuns.

Noi sperăm să putem rezolva, pe cât posibil, tot ceea ce te nemulțumește. Însă dacă sunt neclarități în răspunsul primit ne poți cere detalii suplimentare sau te poți adresa instituțiilor abilitate în domeniu:

 


Entitatea de soluționare alternativă a litigiilor în domeniul financiar non-bancar (SAL-Fin) - www.salfin.ro

Adresa: Str. Stelutei nr. 2, sector 1, București, etaj 2

Adresa de corespondenţă: Splaiul Independentei nr. 15, sector 5, cod poștal 050092, București

Telefon: 0727.871.252

E-mail: office@salfin.ro

 


Autoritate de Supraveghere Financiară (ASF) - www.asfromania.ro

Splaiul Independenţei nr. 15, sector 5, cod poștal 050092, București

Telefoane: 021.659.61.20 (Sectorul Pensii Private), 021.659.62.45 (Sectorul Asigurări)

Fax: 021.659.60.51 şi 021.659.64.36

E-mail: office@asfromania.ro 


Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului (ANPC)

B-dul Aviatorilor 72, Sector 1, București

Telefon: 0372131951

Fax: 0213143462

E-mail: office@anpc.ro

 

 

O reclamație este dreptul tău de a ne transmite o nemulțumire referitoare la:

  • contractul tău de asigurare de viață;
  • colaborarea cu consultantul tău de asigurare sau NN;
  • orice alte aspecte care țin de colaborarea ta cu noi.

Odată ce ne spui ce anume te nemulțumește, putem să facem pașii necesari pentru a rezolva situația semnalată.

Indiferent ce ai să ne transmiți, iți mulțumim, deoarece astfel ne ajuți să ne îmbunătățim permanent calitatea produselor, serviciilor oferite şi să construim împreună o relație bazată pe încredere și respect.

  • prin intermediul formularului de Sugestii și Reclamații de pe site-ul nostru, care poate fi accesat aici.
  • prin e-mail, la adresa asigurari@nn.ro pentru produsele și serviciile de asigurări de viață;
  • prin telefon, la numărul 021 9464 sau la 021 4028 390 sau prin fax la 021 402 8581;
  • printr-o scrisoare trimisă prin poștă la adresa sediului central: Str. Costache Negri, nr. 1-5, sector 5, cod 050552, București;
  • prin consultantul tău de asigurare;
  • direct la Sediul Central NN din București sau la sediile teritoriale;

Pentru a facilita comunicarea și a primi un răspuns cât mai curând, te rugăm să ne transmiți împreună cu sesizarea ta, atât datele de identificare, cât şi datele de contact şi modalitatea de comunicare preferată.

 

  • prin e-mail, la adresa asigurari@nn.ro pentru produsele și serviciile de asigurări de viață;
  • prin telefon, la numărul 021 9464 sau la 021 4028 390;
  • prin fax la numărul 021 402 8581;
  • printr-o scrisoare trimisă prin poștă la adresa sediului central: Str. Costache Negri, nr. 1-5, sector 5, cod 050552, București;
  • prin consultantul tău de asigurare;
  • direct la Sediul Central NN Asigurări de Viaţă din București sau la sediile teritoriale;
  • prin intermediul formularului de Sugestii și Reclamații de pe site-ul nostru, care poate fi accesat aici.

 

Pentru a facilita comunicarea și a primi un răspuns cât mai curând, te rugăm să ne transmiți împreună cu sesizarea ta, atât datele de identificare, cât şi datele de contact şi modalitatea de comunicare preferată.

 

Deductibilitatea fiscală a contribuțiilor

Participarea la un fond de pensii facultative oferă și beneficii de natură fiscală. 
Astfel, dacă ești angajat, contribuția ta individuală la fondurile de pensii facultative este deductibilă la calculul impozitului pe veniturile din salarii, în limita echivalentului în lei a sumei de 400 euro/an. 
De asemenea și angajatorul care contribuie la un fond de pensii facultative pentru un angajat de-al său va beneficia de facilitați fiscale: suma cu care a contribuit pentru acel angajat este scutită de la plata tuturor taxelor salariale (a impozitului pe veniturile din salarii şi a contribuțiilor sociale obligatorii), în limita unei sume reprezentând echivalentul în lei a 400 euro, într-un an fiscal.
Astfel, dacă adunam cele doua contribuții, cea a angajatului și cea a angajatorului, rezultă o deductibilitate totală de 800 euro/an pentru fiecare angajat.


Ce trebuie să faci tu, în calitate de angajat, pentru a beneficia de deducerea fiscală?
Angajatorul are obligația să respecte prevederile Codului fiscal în vigoare cu privire la modul de calcul al impozitului pe veniturile din salarii. 
În cazul contribuției individuale deductibilitatea fiscală se poate acorda numai de către angajatorul la care angajatul deține funcția de bază. Și indiferent cine face viramentul efectiv al contribuției în contul fondului de pensii facultative – angajatorul prin reținere din salariul net sau direct angajatul - întotdeauna angajatorul este cel care va trebui să țină cont de deductibilitatea sumelor reprezentând contribuțiile individuale ale propriilor angajați la fondurile de pensii facultative.


Documentele pe care trebuie să le prezenți angajatorului pentru ca acesta sa aplice deductibilitatea fiscală sunt:

  • Copia Actului Individual de Aderare primită de la agentul de marketing în momentul semnării
  • Dovada plății contribuțiilor în contul fondului de pensii facultative (copie ordin de plată / foaie de vărsământ sau document eliberat de administrator), atunci când viramentul este efectuat direct de către angajat.

Dacă ești liber întreprinzător autorizat ca și PFA/Întreprindere Individuală/Asociație Familiala ori daca desfășori în mod individual activități recunoscute ca şi profesii libere (medic, notar, avocat, expert contabil, evaluator, etc) vei beneficia de același beneficiu ca și în cazul unui angajat – contribuțiile la fondurile de pensii facultative plătite pe parcursul unui an fiscal vor fi deductibile la calculul venitului net anual, în limita maximă admisă de 400 euro/an.

 

Plata contribuțiilor

În câmpul “Detalii de plată” trebuie să completezi obligatoriu CNP-ul tău (al participantului)

Contribuțiile se datorează începând cu luna în care participantul a semnat actul de aderare şi se plătesc până la data de 25 a lunii următoare.
Exemplu: În cazul în care actul de aderare este semnat în data de 18 august, prima luna pentru care se datorează contribuția va fi luna august, plata urmând să se facă odată cu plata contribuțiilor de asigurări sociale aferente lunii august (cel mai târziu în 25 septembrie, conform reglementarilor din domeniu în vigoare). Din acest motiv, nu sunt acceptate plăti în avans.
În cazul în care întârzii cu plata primei contribuții, trebuie să știi că o poți plăti în cel mult 6 luni de la data semnării actului de aderare. După această dată, Actul Individual de Aderare la Fondul de Pensii Facultative NN devine nul de drept.

Plata se face prin virament bancar în contul fondului, conform detaliilor de mai jos.

Banca: B.R.D. Groupe Société Générale

Sucursala: Mari Clienți Corporativi

Beneficiar plată: Fond de Pensii Facultative NN Activ sau Fond de Pensii Facultative NN Optim

  • Cont Fond de Pensii Facultative NN Activ: RO57BRDE450SV18471604500
  • Cont Fond de Pensii Facultative NN Optim: RO96BRDE450SV18471794500

CUI-ul NN Asigurări de Viaţă: 9100488

 

Plata se poate efectua şi prin casieriile BRD.

În nume propriu. În cazul în care optezi pentru plata individuală a contribuției către fondul de pensii:

  • trebuie să plătești doar contravaloarea contribuției lunare proprii (dacă există și o contribuție din partea angajatorului, plata cumulată a contribuțiilor trebuie făcută de către acesta).
  • în cazul în care contribui la ambele fonduri NN trebuie să faci transferuri separate pentru fiecare fond în parte.

Poți plăti prin intermediul mijloacelor de plată pe care ți le pune la dispoziție banca la care ţi-ai deschis cont curent (ex: ordin de plată, transfer electronic prin internet banking, plăţi planificate etc.) sau prin depunere în numerar la orice ghișeu BRD Groupe Société Générale.

 

Prin intermediul angajatorului tău:

  • angajatorul tău iți poate reține din salariu contribuția aleasă sau îți poate plăti ca și beneficiu suplimentar aceasta contribuție
  • în cazul în care contribui la ambele fonduri, angajatorul trebuie să facă transferuri separate pentru fiecare fond în parte. Compania poate plăti doar prin transfer bancar, nu și prin depunere în numerar.

Pentru informații detaliate legate de administrarea și plata contribuțiilor pentru fondurile de pensii facultative NN, te rugăm să ne contactezi la 021 9464, precum şi pe adresa de e-mail pensii@nn.ro.

Modificări contractuale

Pentru a beneficia de plata pensiei eșalonate, participantul trebuie sa aibă o valoare a contului de minim 600 lei. Rata brută lunară plătită de administrator va fi de minim 500 lei, plățile eșalonate putând fi efectuate pe o perioadă de maxim 60 luni (5 ani). Este important de menționat faptul că participantul va alege rata lunară brută dorită, urmând ca administratorul să calculeze numărul de luni pe parcursul cărora se efectueze plățile eșalonate, în funcție de valoarea activului / cotei părți cuvenite și rata lunară dorită.
Conform prevederilor legislației în vigoare, pentru fiecare rată lunară se va calcula şi reţine impozitul pe venit, dacă aceasta depășește limita neimpozabilă de 2.000 lei. Acest impozit se va calcula prin aplicarea unui procent de 10% asupra valorii ce depășește limita neimpozabilă.
Toate plățile eșalonate se vor efectua pe data de 10 a fiecărei luni sau în ziua lucrătoare imediat următoare datei de 10.
Administratorul va transmite în termen de maxim 10 zile de la data primirii documentației complete scrisoarea de informare plată și graficul aferent plății.
De asemenea, se va transmite și o scrisoare finală care va conține informații referitoare la suma totală virată pe parcursul plaților eșalonate.
Participantul poate solicita oricând, pe parcursul plăților eșalonate:

  • Modificarea modalității de plata (cont bancar/mandat poștal);
  • Modificarea valorii ratei lunare;
  • Încasarea întregii sume ramase.

Modificările vor avea efect odată cu următoarea rată lunară.
În vederea solicitării de modificări, participantul va transmite către sediul central un set de documente ce va conține: cererea de plată corespunzătoare, copia CI și documentul bancar ce atestă titularul contului şi IBAN-ul acestuia, în cazul în care se solicita plata prin virament în cont bancar, după caz.
După procesarea modificărilor solicitate, Administratorul va transmite o scrisoare de informare la adresa de corespondență a participantului.

Dacă vrei ca noul angajator să se ocupe de plata contribuțiilor:

  • Completezi Formularul pentru Modificări Pensii Facultative
  • Faci o copie a Actului Individual de Aderare la Fondul de Pensii Facultative
  • Mergi cu aceste documente la noul tău angajator și înștiințează-l că va prelua plata contribuțiilor în numele tău, în locul fostului angajator
  • Trimite-ne formularul în original, semnat de tine la adresa: NN Asigurări de Viaţă, Str. Costache Negri, Nr. 1-5, Sector 5, Bucuresti, Cod Postal 050552.
    • sau pe adresa de email pensii@nn.ro
    • sau apelează ne la numărul de telefon 021 9464 pentru a ne anunța de schimbare

Dacă vrei ca tu să faci viramentul către fondul de pensii facultative:

  • Completezi Formularul pentru Modificări Pensii Facultative.
  • Trimite-ne formularul în original, semnat de tine la adresa: NN Asigurări de Viaţă, Str. Costache Negri, Nr. 1-5, Sector 5, București, Cod Postal 050552, în atenția Diviziei de Administrare a Pensiilor. 
    • sau pe adresa de email pensii@nn.ro
    • sau apelează ne la numărul de telefon 021 9464 pentru a ne anunța de schimbare

Reluarea plății contribuțiilor de către participant/angajator pentru ultima lună neplătită se poate face oricând fără înștiințarea prealabila a Administratorului.

Reluarea plății pentru o lună diferită de ultima lună neplătită se realizează prin înștiințarea în scris a Administratorului cu cel puțin 30 (treizeci) de zile calendaristice înainte de data plății.

Înștiințarea în scris trebuie să cuprindă datele tale personale (nume, prenume şi CNP),  contractul şi luna pentru care vrei să reiei plata (poți folosi şi Formularul pentru Modificări Pensii Facultative) şi poate fi transmisă pe email la adresa pensionadmin@nn.ro  sau la adresa noastră: NN Asigurări de Viaţă, Str. Costache Negri, Nr. 1-5, Sector 5, București, Cod poștal 050552, în atenția Diviziei de Administrare a Pensiilor.

• Descarci și tipărești Formularul pentru Modificarea Datelor Personale ale Participantului

• Completezi noile tale date personale;

• Semnezi formularul și apoi îl trimiți prin e-mail, la pensii@nn.ro sau în original, împreună cu documentele doveditoare (CI, certificat de căsătorie, etc.) la sediul NN Asigurări de Viaţă, Str. Costache Negri, Nr. 1-5, Sector 5, București, Cod poștal 050552, în atenția Diviziei de Administrare a Pensiilor Facultative.

• Adresa de corespondență o poți modifica prin intermediul contului NN direct, secțiunea “Date personale” sau trimițându-ne o solicitare cu CNP-ul tău şi noua adresă de corespondenţă, pe e-mail, la pensii@nn.ro, la numărul de fax 021 4028581 sau contactându-ne la numărul de telefon: 021 9464

Participanții pot să suspende sau să înceteze contribuțiile la Fond, înștiințând în scris, prin orice mijloc care poate fi probat ulterior, Administratorul și angajatorul, după caz, cu cel puțin 30 de zile calendaristice înainte de data suspendării sau încetării contribuțiilor. 

În calitate de participant poți în orice moment să modifici nivelul contribuției, cu respectarea nivelului prevăzut în prospectului schemei de pensii facultative și a nivelului maxim prevăzut de lege, 15 % din venitul brut lunar salarial sau asimilat salariului. Trebuie doar să înștiințezi Administratorul, în scris sau prin orice mijloc care poate fi probat ulterior, înainte de momentul plății.

Trimiterea unei sesizări sau a unei reclamații

O reclamație este dreptul tău de a ne transmite o nemulțumire referitoare la:

  • pensia ta facultativă;
  • colaborarea cu agentul tău de marketing;
  • orice alte aspecte care țin de colaborarea ta cu NN.

Odată ce ne spui ce anume te nemulțumește, putem sa facem pașii necesari pentru a rezolva situația semnalată.

Indiferent ce ai sa ne transmiți, iți mulțumim, deoarece astfel ne ajuți să ne îmbunătățim permanent calitatea produselor, serviciilor oferite și să construim împreună o relație bazată pe încredere şi respect.

  • prin intermediul formularului Lasă-ne un mesaj aici (selectând Sugestii şi Reclamații) de pe site-ul nostru.
  • prin e-mail, la adresa pensii@nn.ro;
  • prin telefon, la numărul 021 9464 sau la 021 4028 390 sau prin fax la 021 402 8581;
  • printr-o scrisoare trimisa prin poştă la adresa sediului central: Str. Costache Negri, nr. 1-5, sector 5, cod 050552, București;
  • prin agentul tău de marketing;
  • direct la Sediul Central NN din București sau la sediile teritoriale;

Pentru a facilita comunicarea și a primi un răspuns cât mai curând, te rugăm să ne transmiți împreună cu sesizarea ta, atât datele de identificare, cât şi datele de contact şi modalitatea de comunicare preferată.

 

Iată, pe scurt, care este procedura:

  • Avem un departament specializat, „Investigații şi Reclamații”, care se ocupă de fiecare caz în parte.
  • Reclamația ta va primi un număr de înregistrare, cu ajutorul căruia vei putea urmări rezolvarea acesteia. Cea mai rapidă modalitate de a afla în ce stadiu este cazul tău este de a ne contacta la numărul de telefon destinat clienților 021 9464.
  • Cazul tău va fi preluat de unul din ofițerii de investigații care va analiza situația transmisă și îți va trimite un răspuns în cel mai scurt timp.
  • Oricum vei alege să ne transmiți reclamația ta, poți fi sigur că vom verifica toate informațiile pe care ni le-ai furnizat și vom depune toate eforturile pentru ca tu să primești un răspuns cât mai complet în termenul maxim de răspuns.
  • În cazul în care sesizarea ta este de o complexitate mare și necesită un termen de rezolvare extins, te vom anunța în cel mai scurt timp care este stadiul în care se află sesizarea ta și când estimăm că vom avea un răspuns.

 

Noi sperăm să putem rezolva, pe cât posibil, tot ceea ce te nemulțumește. Însă dacă sunt neclarități în răspunsul primit ne poți cere detalii suplimentare sau te poți adresa instituțiilor abilitate în domeniu:


 Entitatea de soluționare alternativă a litigiilor în domeniul financiar non-bancar (SAL-Fin) - www.salfin.ro

Adresa: Str. Stelutei nr. 2, sector 1, București, etaj 2

Adresa de corespondenţă: Splaiul Independentei nr. 15, sector 5, cod poștal 050092, București

Telefon: 0727.871.252

E-mail: office@salfin.ro

 


Autoritate de Supraveghere Financiară (ASF) - www.asfromania.ro

Splaiul Independentei nr. 15, sector 5, cod poștal 050092, București

Telefoane: 021.659.61.20 (Sectorul Pensii Private), 021.659.62.45 (Sectorul Asigurări)

Fax: 021.659.60.51 si 021.659.64.36

E-mail: office@asfromania.ro


Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului (ANPC) - www.anpc.ro

B-dul Aviatorilor 72, Sector 1, București

Telefon: 0372131951

Fax: 0213143462

E-mail: office@anpc.ro

 

Modalități de plată pentru companii

Dacă ești angajator și ai ales să contribui și tu la pensia facultativă a angajaților tăi, trebuie să faci plata:

  • printr-un singur ordin de plată pentru toți angajații, dacă plătești pentru un singur fond sau
  • separat pentru fiecare Fond în parte, dacă plătești pentru ambele fonduri: un ordin de plata pentru contribuțiile totale (angajați și angajator) aferente NN Activ şi un ordin de plată pentru contribuțiile totale aferente NN Optim

Acest câmp se completează cu una dintre următoarele:

  • ID lista (codul unic de plata, în cazul în care utilizezi NN direct pentru companii) sau
  • numărul de înregistrarea al Decontului de Plată primit de la NN
  • numele participanților (în cazul în care numărul participanților permite acest lucru) sau
  • conform anexei (aceasta reprezintă tabelul cu datele angajaților - nume, prenume, CNP sau număr act individual de aderare, luna de plată, contribuții angajat şi angajator- pentru care se efectuează plata. Aceasta se transmite către NN Asigurări de Viaţă prin una dintre următoarele modalități:
    • prin utilizarea serviciului gratuit NN direct pentru companii
    • prin e-mail, către adresa de e-mail platipensii@nn.ro (menționând în subiectul mesajului denumirea si CUI-ul societății)
    • pe fax, la numărul 021 402.85.14

Plata se face prin virament bancar în contul fondului, conform detaliilor de mai jos.

  • Banca: B.R.D. Groupe Société Générale Sucursala: Mari Clienți Corporativi
  • Beneficiar plată: Fond de Pensii Facultative NN Activ sau Fond de Pensii Facultative NN Optim
    • Cont Fond de Pensii Facultative NN Activ: RO57BRDE450SV18471604500
    • Cont Fond de Pensii Facultative NN Optim: RO96BRDE450SV18471794500
  • CUI-ul NN Asigurări de Viaţă: 9100488

Pentru informații detaliate legate de pensiile facultative NN, te rugăm să ne contactezi la 021 403.83.08, număr destinat exclusiv angajatorilor, precum și pe adresa de e-mail pensii@nn.ro.

Contribuțiile se datorează începând cu luna în care participantul a semnat actul de aderare și se plătesc până la data de 25 a lunii următoare.

Exemplu: În cazul în care actul de aderare este semnat în data de 18 august, prima luna pentru care se datorează contribuția va fi luna august, plata urmând să se facă odată cu plata contribuțiilor de asigurări sociale aferente lunii august (cel mai târziu în 25 septembrie, conform reglementarilor din domeniu în vigoare). Din acest motiv, nu sunt acceptate plăți în avans.

Trimiterea unei sesizări sau a unei reclamații

O reclamație este dreptul tău de a ne transmite o nemulțumire referitoare la:

  • contul tău de pensie privata obligatorie;
  • colaborarea cu agentul de marketing NN;
  • orice alte aspecte care țin de colaborarea ta cu noi.

Odată ce ne spui ce anume te nemulțumește, putem să facem pașii necesari pentru a rezolva situația semnalată.

Indiferent ce ai sa ne transmiți, iți mulțumim, deoarece astfel ne ajuți să ne îmbunătățim permanent calitatea produselor, serviciilor oferite și să construim împreună o relație bazată pe încredere şi respect.

  • prin intermediul formularului Lasă-ne un mesaj aici (selectând Sugestii si Reclamații) de pe site-ul nostru.
  • prin e-mail, la adresa pensii@nn.ro ;
  • prin telefon, la numărul 021 9464 sau la 021 4028 390 sau prin fax la 021 402 8581;
  • sau prin fax, la numărul 021 402 8593;
  • printr-o scrisoare trimisă prin poştă la adresa sediului central: Str. Costache Negri, nr. 1-5, etaj 2-3, sector 5, cod 050552, București;
  • prin agentul tău de marketing;
  • direct la Sediul Central NN din București.

Pentru a facilita comunicarea și a primi un răspuns cât mai curând, te rugăm să ne transmiți împreună cu sesizarea ta, atât datele de identificare, cât şi datele de contact şi modalitatea de comunicare preferată.

 

Iată, pe scurt, care este procedura:

  • Avem un departament specializat, „Investigații şi Reclamații”, care se ocupă de fiecare caz în parte.
  • Reclamația ta va primi un număr de înregistrare, cu ajutorul căruia vei putea urmări rezolvarea acesteia. Cea mai rapidă modalitate de a afla în ce stadiu este cazul tău este de a ne contacta la numărul de telefon destinat clienților 021 9464.
  • Cazul tău va fi preluat de unul din ofițerii de investigații care va analiza situația transmisă și îți va trimite un răspuns în cel mai scurt timp.
  • Oricum vei alege să ne transmiți reclamația ta, poți fi sigur că vom verifica toate informațiile pe care ni le-ai furnizat și vom depune toate eforturile pentru ca tu să primești un răspuns cât mai complet în termenul maxim de răspuns.
  • În cazul în care sesizarea ta este de o complexitate mare și necesită un termen de rezolvare extins, te vom anunța în cel mai scurt timp care este stadiul în care se află sesizarea ta și când estimăm că vom avea un răspuns.

 

Noi sperăm să putem rezolva, pe cât posibil, tot ceea ce te nemulțumește. Însă dacă sunt neclarități în răspunsul primit ne poți cere detalii suplimentare sau te poți adresa instituțiilor abilitate în domeniu:


Entitatea de soluționare alternativă a litigiilor în domeniul financiar non-bancar (SAL-Fin) - www.salfin.ro

Adresa: Str. Stelutei nr. 2, sector 1, București, etaj 2

Adresa de corespondenta: Splaiul Independentei nr. 15, sector 5, cod poștal 050092, București

Telefon: 0727.871.252

E-mail: office@salfin.ro


Autoritate de Supraveghere Financiara (ASF) - www.asfromania.ro

Splaiul Independentei nr. 15, sector 5, cod poștal 050092, București

Telefoane: 021.659.61.20 (Sectorul Pensii Private), 021.659.62.45 (Sectorul Asigurări)

Fax: 021.659.60.51 si 021.659.64.36

E-mail: office@asfromania.ro


Casa Națională de Pensii Publice (CNPP) - www.cnpas.org

 


Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului (ANPC) - www.anpc.ro

B-dul Aviatorilor 72, Sector 1, București

Telefon: 0372131951

Fax: 0213143462

E-mail: office@anpc.ro

 

 

Încheiere și obligativitate pentru angajatori

Nu. Pensiile private presupun o contribuție obligatorie pentru o anumita categorie de angajați și opțională pentru altă categorie, dar nu și pentru angajatori. Singura implicare a angajatorilor este cea legată de obligativitatea virării în continuare a contribuției de 25% pentru asigurările sociale de stat.

În cazul în care participantul este încadrat cu contract de munca în mai multe locuri, CAS-ul se reține și se virează pentru fiecare loc de muncă. Ca atare, contribuția pentru Pilonul II de pensii se virează, în cazul categoriei obligatorii, pentru fiecare loc de muncă la care este încadrat, cu condiția ca toate contribuțiile să se vireze către un singur fond de pensii administrate privat.

Descarcă aplicația NN Direct

Cu NN Direct afli ce vrei să știi despre asigurarea sau pensia ta, așa că aici poți descărca aplicația direct pe telefonul tău.