Mergi la conţinutul principal

Anunțarea evenimentului asigurat

In caz de spitalizare sau interventie chirurgicala:

 

In caz de deces sau invaliditate:

 

In cazul diagnosticarii cu o afectiune grava:

Pentru orice informatii suplimentare despre anuntul si evaluarea evenimentelor asigurate, te rugam sa ne contactezi la e-mail EvenimenteAsigurate@nn.ro.

1. Colegii din cadrul departamentulului "Evenimente asigurate" preiau anuntul evenimentului asigurat si fac evaluarea acestuia.

2. In functie de complexitatea evenimentului, mai pot fi solicitate documente pentru stabilirea intinderii obligatiei de plata a asiguratorului, in conformitate cu conditiile contractuale.

3. In momentul finalizarii investigatiilor asiguratul/ persoana care a anuntat evenimentul va fi instiintata printr-o scrisoare oficiala de rezultatul acestora si despre modalitatea de virare a indemnizatiei de asigurare.

Despre programele de investiții

Ce sunt?

Sunt fonduri in care se acumuleaza bani de la mai multe persoane- clienti care detin produse de asigurare cu componenta de investitii, Unit Linked- pe care NN, in calitate de administrator ii investeste, conform structurii de investitii declarate, in: instrumente ale pietei monetare; obligatiuni municipale corporatiste; actiuni; alte valori mobiliar

 

Cum functioneaza?

Prin plata primelor de asigurare clientii de produse unit linked cumpara unitati de fond in programe de investitii.

Unitatile de fond sunt o diviziune a programului de investitii. Este ca si cum ai cumpara o „actiune” care iti ofera dreptul de a primi o parte din valoarea programului de investitii.

 

Valoarea unitatii de fond este exprimata prin doua tipuri de preturi:

  • Pretul de vanzare: cel folosit in momentul retragerii de fonduri din programul de investitii, precum si pentru achitarea costului asigurarii de viata si a cheltuielilor aferente contractului.
  • Pretul de cumparare este cel cu care poate fi cumparata o unitate de fond si este calculat pe baza pretului de vanzare, pretul de cumparare depasind cu un anumit procent pretul de vanzare..

Investiţia implică risc. Fondurile de investiţii nu oferă rezultate garantate. Vă atenţionăm că valoarea investiţiei dumneavoastră poate creşte sau se poate diminua. Performanţele anterioare ale fondurilor de investiţii nu reprezintă garanţii ale realizărilor viitoare.

 

Ce este profilul de risc asociat unui program de investitii?

Este o modalitate de masurare a nivelului de fluctuatii ale pretului unitatii de fond. Fiecarui program de investitii ii este asociat un anumit profil de risc. In general, obtinerea performantelor are legatura cu riscul asumat. Astfel, la un grad de risc redus si nivelul performantei este unul potential mai redus. Si invers.

 

Cum investesti?

Produsele unit linked sunt instrumente financiare de lunga durata, astfel ca trebuie sa ai in vedere o strategie de investire pe cel putin 10 ani.

Programele de investitii sunt clasificate in functie de profilul lor de risc, pe o scara de la 1 la 7, unde 1 = foarte redus si 7 = foarte crescut.

Tu hotarasti in ce programe de investitii sunt alocate primele de asigurare platite.

Este recomandabil, inainte de a alege un program de investitii, sa iti analizezi gradul de acceptare a riscului completand chestionarul de evaluare a riscului.

 

Cine administreaza activele?

Administrarea activelor este realizata de NN Investment Partners, in baza unui contract de administrare de active semnat cu NN Asigurari de Viata S.A. La data de 30 iunie 2020, NN Investment Partners administra active agregate la nivel global in valoare de 285 miliarde de euro, avand peste 1.000 de profesionisti care deservesc interesele clientilor din Europa, SUA, America Latina, Asia si Orientul Mijlociu.

 

Cand poti schimba programul de investitii?

Oricand pe durata contractuala poti modifica alocarea primei in fondurile de investitii.

Momentele in care e indicat sa te gandesti la o revizuire a alocarii primelor pot fi urmatoarele:

  • schimbare pe termen mediu in evolutia pietei financiare;
  • schimbare in viata ta personala (de exemplu: casatorie, divort sau primirea unei mosteniri);
  • schimbare in plan profesional (de exemplu: bonusuri, promovare, marire/ reducere a salariului);

Pe masura ce te apropii de varsta de pensionare te poti gandi sa redirectionezi primele investite in fonduri cu grad redus de risc pentru a-ti proteja valoarea contului de eventualele scaderi ale valorii unitului.

 

Ce optiuni de investitii ai?

Fiecare dintre programele de Investitii NN Asigurari de Viata are un grad de risc care difera in functie de structura activelor.

NN Clasic are expunere 100% in instrumente cu venit fix, avand un grad de risc redus spre moderat, iar NN Dinamic 100% in actiuni, avand un grad de risc moderat spre crescut.

Programele de investitii Mixt 25, Mixt 50 si Mixt 75 reprezinta alocari predefinite ale programelor Bond (100% instrumente cu venit fix) si Equity (100% actiuni).

Investitiile in aceste programe de investitii nu sunt efectuate direct ci prin intermediul a 2 fonduri de investitii cu sediul in Luxemburg:

  • Expunerea pe actiuni este realizata cumparand titluri de participare la un fond 100% pe actiuni – NN (L) International Romanian Equity Fund
  • Expunerea pe instrumente cu venit fix este realizata cumparand titluri de participare la un fond 100% pe instrumente cu venit fix – NN (L) International Romanian Bond Fund

Global Opportunities investeste 100% in actiuni listate la bursele de valori din intreaga lume prin investirea in titluri de participare emise de NN (L) Global Equity Opportunities.

Global Real Estate are expunere 100% in actiuni ale unor companii care activeaza in domeniul imobiliar si care sunt listate la bursele de valori din intreaga lume prin investirea in titluri de participare emise de NN (L) Global Real Estate.

Commodity Enhanced investeste 100% in piata de marfuri si bunuri prin investirea in titluri de participare emise de NN (L) Commodity Enhanced.

Gradul de risc asociat acestor trei fonduri este moderat spre crescut.

 

Programe de investitii in LEI

 

Program de investitii in LEI Descrierea programului Grad de risc Taxa de administrare fond
NN Clasic 100% instrumente cu venit fix (titluri de stat, obligatiuni, depozite) prin investirea in titluri de participare emise de NN (L) International Romanian Bond Redus spre moderat 1.20%
NN Dinamic 100% actiuni listate la bursele de valori din Romania, Polonia, Ungaria, Cehia prin investirea in titluri de participare emise de NN (L) International Romanian Equity. Fondul poate detine si instrumente monetare pentru oferirea unei lichiditati adecvate Moderat spre crescut 2.50%
Global Opportunities 100% actiuni listate la bursele de valori din intreaga lume prin investirea in titluri de participare emise de NN (L) Global Equity Opportunities. Fondul poate detine si instrumente monetare pentru oferirea unei lichiditati adecvate. Moderat spre crescut 1.80%
Global Real Estate 100% actiuni ale unor companii care activeaza in domeniul imobiliar si care sunt listate la bursele de valori din intreaga lume prin investirea in titluri de participare emise de NN (L) Global Real Estate. Fondul poate detine si instrumente monetare pentru oferirea unei lichiditati adecvate Moderat spre crescut 1.80%
Commodity Enhanced 100% piata de marfuri si bunuri prin investirea in titluri de participare emise de NN (L) Commodity Enhanced. Fondul poate detine si instrumente monetare pentru oferirea unei lichiditati adecvate Moderat spre crescut 1.80%
BOND 100% instrumente cu venit fix (titluri de stat, obligatiuni, depozite) prin investirea in titluri de participare emise de NN (L) International Romanian Bond Scazut 1.00%
MIXT25

75% instrumente cu venit fix denominate in lei (titluri de stat, obligatiuni, depozite) prin investirea in titluri de participare emise de NN (L) International Romanian Bond.

25% actiuni listate la bursele de valori din Romania, Polonia, Ungaria, Cehia prin investirea in titluri de participare emise de NN (L) International Romanian Equity. Fondul poate detine si instrumente monetare pentru oferirea unei lichiditati adecvate

Mediu 1.20%
MIXT50

50% instrumente cu venit fix denominate in lei (titluri de stat, obligatiuni, depozite) prin investirea in titluri de participare emise de NN (L) International Romanian Bond.

50% actiuni listate la bursele de valori din Romania, Polonia, Ungaria, Cehia prin investirea in titluri de participare emise de NN (L) International Romanian Equity. Fondul poate detine si instrumente monetare pentru oferirea unei lichiditati adecvat

Ridicat 1.40%
MIXT75

25% instrumente cu venit fix denominate in lei (titluri de stat, obligatiuni, depozite) prin investirea in titluri de participare emise de NN (L) International Romanian Bond.

75% actiuni listate la bursele de valori din Romania, Polonia, Ungaria, Cehia prin investirea in titluri de participare emise de NN (L) International Romanian Equity. Fondul poate detine si instrumente monetare pentru oferirea unei lichiditati adecvate

Ridicat 1.60%
EQUITY 100% actiuni listate la bursele de valori din Romania, Polonia, Ungaria, Cehia prin investirea in titluri de participare emise de NN (L) International Romanian Equity. Fondul poate detine si instrumente monetare pentru oferirea unei lichiditati adecvate Foarte Ridicat 1.80%

 

 

Programe de investitii in USD

Program de investitii in USD Descrierea programului Grad de risc Taxa de administrare fond
VERDE

90% obligatiuni

10% instrumente de piata monetara

Foarte Scazut 0.50%
ALBASTRU

maxim 10% instrumente de piata monetara

65% obligatiuni

35% actiuni

Scazut 0.50%
ALB

maxim 10% instrumente de piata monetara

35% obligatiuni

65% actiuni

Moderat 0.50%
ROSU

10% instrumente de piata monetara

90% actiuni

Ridicat 0.50%

Obligatiuni– pe termen mediu si lung emise in Statele Unite ale Americii, denominate in USD

Actiuni - actiuni ale companiilor infiintate, listate sau tranzactionate in Statele Unite ale Americii Instrumente monetare - denominate in USD

Plata primelor de asigurare

Iti oferim mai multe alternative pentru a efectua plata primelor, astfel incat tu sa o poti alege pe cea care te avantajeaza:

1. Plata online prin serviciul NN direct (www.nndirect.ro)

2. Debitare Directa: scapi de grija platii periodice a primei de asigurare; contul tau va fi debitat automat cu valoarea primei de asigurare scadente.

  • Daca ai cont la ING Bank, BCR, Banc Post, CEC, BRD sau Banca Transilvania poti activa serviciul prin incheierea unui mandat de debitare directa cu banca; Daca ai cont la Alpha Bank, Intesa Sanpaolo, Bank Leumi, Citibank, OTP Bank, Piraeus Bank, Porsche Bank, Raiffeisen Bank, Libra Internet Bank, Veneto Banca sau Unicredit Bank, poti activa serviciul incheind un mandat de debitare directa la banca ta, mentionand contul nostru RO64INGB0001009134189172

3. Prin Internet Banking daca beneficiezi de acest serviciu de la banca la care ai deschis contul;

4. Prin multimatele ING disponibile in ING Office-uri;

5. Foile de depunere pretiparite de la NN Asigurari de Viata; cu acestea se poate efectua plata la Bancpost, CEC, Banca Transilvania, Posta Romana, BCR, BRD, Raiffeisen, Creditcoop, PayPoint, Payzone;

Pentru contracte in USD, platile in USD se pot face la BCR.

6. Ordin de plata la banca la care ai deschis un cont, folosind informatiile de plata mentionate in Scrisoarea de informare asupra platii.

Informatiile pe care trebuie sa le completezi pe ordinul de plata sunt: 

Total de plata: x lei

Beneficiarul platii: NN Asigurari de Viata

  • Conturi in lei:
    • RO33 INGB 0001 0001 1341 8941, deschis la ING Bank
    • RO93 RNCB 0072 0255 5390 0001, deschis la BCR
    • RO73 BRDE 450SV 893 8022 4500, deschis la BRD
    • RO02 CECEB 10046 RON 040 3001, deschis la CEC Bank
    • RO30 BTRL 0450 1601 0072 7445, deschis la Banca Transilvania
    • RO26 RZBR 0000 0600 1487 4196, deschis la Raiffeisen Bank
    • RO 98 BACX 0000 0002 8135 5007 deschis la Unicredit
  • Conturi in USD (numai daca ai contractul in USD)
    • RO04 INGB 0001 0001 1341 4031, deschis la ING Bank
    • RO66 RNCB 0072 0255 5390 0002, deschis la BCR
    • RO69 BRDE 450SV 893 8030 4500, deschis ls BRD

Codul de plata:

  • pentru contractele de tip 7xxxxxxx - se va trece 77 in fata numarului de contract – ( ex: 77xxxxxxxx )
  • pentru contractele de tip 3xxxxxxx - se va trece 88 in fata numarului de contract – ( ex: 88xxxxxxxx )
  • pentru contractele de tip 6xxxxxxx - se va trece 88 in fata numarului de contract – ( ex: 88xxxxxxxx )

Codul unic de inregistrare (in cazul in care se solicita): 9100488.

7. In reteaua de ATM-uri ING, BCR, CEC, Raiffeisen, Banca Transilvania sau BRD: daca ai cont si card la aceste banci.

Daca vrei sa vizualizezi toate metodele de plata intr-un singur document, descarca acest fisier.

Asigurarea de viata este gandita ca un angajament pe termen lung. Orice intrerupere a contractului inainte de data agreata initial impiedica realizarea integrala a scopului pentru care a fost incheiat. De aceea, intreruperea contractului de asigurare este o solutie la care nu este recomandat sa apelezi.

Insa, daca la un moment dat te afli in situatia in care nu mai poti continua plata primelor, poti alege una dintre urmatoarele solutii (in functie de tipul produsului de asigurare):

  • Contract liber de plata primelor
  • Intreruperea pe perioada determinata a platii primelor
  • Reducerea sumei asigurate sau a primei de asigurare
  • Rascumpararea politei

In cazul in care ai intarziat plata:

  • Ai un termen de gratie de 30 de zile calendaristice. Daca nu efectuezi plata in aceasta perioada, nu mai beneficiezi de acoperire in cazul producerii evenimentului asigurat
  • Dupa 90 de zile de intarziere contractul va fi reziliat sau va fi transformat in contract liber de plata primelor cu suma asigurata redusa

Modificări contractuale asigurări

Sau contractul liber de plata primelor presupune, in cazul asigurarilor traditionale, recalcularea/ reducerea sumei asigurate proportional cu valoarea primelor platite deja.

Astfel, desi nu mai trebuie sa platesti primele de asigurare, tu si familia ta veti putea beneficia in continuare de avantajele unei polite de asigurare.

Anumite evenimente majore din viata ta iti pot modifica radical nevoile financiare. Astfel, poti sa iti doresti schimbarea acoperirii oferite de contractul de asigurare in cazuri precum: nasterea unui copil, o casatorie sau un divort, o promovare sau o pensionare, casatoria unui copil

Astfel, pentru a ajusta polita noilor tale nevoi ai libertatea sa:

  • Cresti/ miscsorezi suma asigurata
  • Adaugi/ reziliezi asigurari si optiuni suplimentare
  • Atasezi coasigurati pentru asigurarile suplimentare de spitalizare si interventie chirurgicala

Prin intreruperea pe perioada determinata a platii primelor de asigurare poti sa suspenzi plata primelor de asigurare pentru o perioada cuprinsa intre 6 si 12 luni. Dupa expirarea acestei perioade plata primelor va fi reluata, nefiind necesara achitarea retroactiva a primelor de asigurare. Aceasta optiune este disponibila numai pentru AcademicaRegal, Phoenix si Maraton si poate fi activata in anumite conditii impuse de asigurator.

La fiecare aniversare a contractului de asigurare poti opta pentru modificarea frecventei de plata a primelor, completand formularul special pe care il vei primi de la consultantul tau. Tu decizi cat de des vei plati prima de asigurare: lunar, trimestrial, semestrial sau anual.

Pentru Produsele Unit Linked, ai posibilitatea sa:

  • redirectionezi primele intr-un alt program de investitii decat cel ales initial
  • transferi unituri intre programele de investitii

Daca esti contractantul asigurarii, ai si alte optiuni:

  • modifici numele declarat la momentul incheierii contractului (daca acesta s-a schimbat ca urmare a casatoriei, divortului, adoptiei sau a unei hotarari judecatoresti)
  • modifici adresa declarata la momentul incheierii contractului
  • schimbi beneficiarul politei de asigurare
  • cesionezi drepturile rezultate din polita

Poti repune in vigoare un contract reziliat sau un contract liber de plata a primelor in maxim 1 an de la data rezilierii sau transformarii in contract liber de plata a primelor.

Repunere in vigoare se va face ca si cum ai incheia un nou contract de asigurare: acoperirea riscului producerii evenimentului asigurat va fi repusa in vigoare, cu efecte numai pentru viitor, incepand cu ora 0:00 a zilei calendaristice imediat urmatoare datei achitarii integrale a tuturor sumelor datorate ca si prime de asigurare.

Daca repunerea se face dupa mai mult de 6 luni de la data rezilierii/ transformarii in contract liber de plata a primelor, se va efectua o noua evaluare a riscului.

Se va accepta repunerea contractului daca riscurile acoperite sau conditiile de acordare a asigurarii nu s-au modificat fata de data ultimei evaluari.

Daca riscurile acoperite sau conditiile de acordare a asigurarii s-au modificat fata de data ultimei evaluari, repunerea contractului poate fi refuzata sau acceptata in alti termeni.

Daca intr-un anumit moment consideri ca nu mai poti sustine costurile pentru contractul de asigurare, poti decide rezilierea contractului. Aceasta trebuie sa fie insa o solutie extrema, la care nu iti recomandam sa apelezi, intrucat exista variante prin care poti sa te bucuri in continuare de avantajele unei asigurari de viata. Iti recomandam ca inainte de a lua o decizie sa verifici impreuna cu consultantul tau alternativele pe care le ai:

  • Transformarea contractului intr-un contract liber de plata primelor sau intreruperea pe perioada determinata a platii primelor de asigurare – in acest caz nu mai este necesara plata primelor de asigurare
  • Reducerea nivelului primelor si/sau al sumei asigurate
  • In cazul in care ai nevoie de bani, este mai bine sa faci o rascumparare partiala in loc de o rascumparare totala a contractului, daca acest lucru este posibil

Trimiterea unei sesizari sau a unei reclamatii

Iata, pe scurt, care este procedura:

  • Avem un departament specializat, „Investigatii si Reclamatii”, care se ocupa de fiecare caz in parte.
  • Reclamatia ta va primi un numar de inregistrare, cu ajutorul caruia vei putea urmari rezolvarea acesteia. Cea mai rapida modalitate de a afla in ce stadiu este cazul tau este de a ne contacta la numarul de telefon destinat clientilor 021 9464.
  • Cazul tau va fi preluat de unul din ofiterii de investigatii care va analiza situatia transmisa si iti va trimite un raspuns in maximum 8 zile calendaristice.
  • Oricum vei alege sa ne transmiti reclamatia ta, poti fi sigur ca vom verifica toate informatiile pe care ni le-ai furnizat si vom depune toate eforturile pentru ca tu sa primesti un raspuns cat mai complet in termenul maxim de raspuns.
  • In cazul in care sesizarea ta este de o complexitate mare si necesita un termen de rezolvare extins, te vom anunta in cel mai scurt timp, de la finalul celor 8 zile, care este stadiul in care se afla sesizarea ta si cand estimam ca vom avea un raspuns.

Noi speram sa putem rezolva, pe cat posibil, tot ceea ce te nemultumeste. Insa daca sunt neclaritati in raspunsul primit ne poti cere detalii suplimentare sau te poti adresa institutiilor abilitate in domeniu:

 


Entitatea de solutionare alternativa a litigiilor in domeniul financiar non-bancar (SAL-Fin) - www.salfin.ro

Adresa: Str. Stelutei nr. 2, sector 1, Bucuresti, etaj 2

Adresa de corespondenta: Splaiul Independentei nr. 15, sector 5, cod postal 050092, Bucuresti

Telefoane: 0800.825.627

Fax registratura: 021.659.60.51 si 021.659.64.36

E-mail: office@salfin.ro

 


Autoritate de Supraveghere Financiara (ASF) - www.asfromania.ro

Splaiul Independentei nr. 15, sector 5, cod postal 050092, Bucuresti

Telefoane: 021.659.61.20 (Sectorul Pensii Private), 021.659.62.45 (Sectorul Asigurari)

Fax: 021.659.60.51 si 021.659.64.36

E-mail: office@asfromania.ro 


Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului (ANPC)

B-dul Aviatorilor 72, Sector 1, Bucuresti

Telefon: 0372131951

Fax: 0213143462

E-mail: office@anpc.ro

O reclamatie este dreptul tau de a ne transmite o nemultumire referitoare la:

  • contractul tau de asigurare de viata;
  • colaborarea cu consultantul tau de asigurare sau NN;
  • orice alte aspecte care tin de colaborarea ta cu noi.

Odata ce ne spui ce anume te nemultumeste, putem sa facem pasii necesari pentru a rezolva situatia semnalata.

Indiferent ce ai sa ne transmiti, iti multumim, deoarece astfel ne ajuti sa ne imbunatatim permanent calitatea produselor, seviciilor oferite si sa construim impreuna o relatie bazata pe incredere si respect.

  • prin intermediul formularului de Sugestii si Reclamatii de pe site-ul nostru, care poate fi accesat aici.
  • prin e-mail, la adresa asigurari@nn.ro pentru produsele si serviciile de asigurari de viata;
  • prin telefon, la numarul 021 9464 sau prin fax, la numarul 021 402 8593;
  • printr-o scrisoare trimisa prin posta la adresa sediului central: Str. Costache Negri, nr. 1-5, sector 5, cod 050552, Bucuresti;
  • prin consultantul tau de asigurare;
  • direct la Sediul Central NN din Bucuresti sau la sediile teritoriale;

Pentru a facilita comunicarea si a primi un raspuns cat mai curand, te rugam sa ne transmiti impreuna cu sesizarea ta, atat datele de identificare, cat si datele de contact si modalitatea de comunicare preferata.

In cazul in care preferi sa ne apelezi dintr-o retea de telefonie anume, ai urmatoarele variante: 0374.559.614 – Orange; 0372.289.614 – Vodafone; 031.406.3614 – RDS

  • prin e-mail, la adresa asigurari@nn.ro pentru produsele si serviciile de asigurari de viata;
  • prin telefon, la numarul 021 9464;
  • prin fax, la numarul 021 402 8593;
  • printr-o scrisoare trimisa prin posta la adresa sediului central: Str. Costache Negri, nr. 1-5, sector 5, cod 050552, Bucuresti;
  • prin consultantul tau de asigurare;
  • direct la Sediul Central NN Asigurari de Viata din Bucuresti sau la sediile teritoriale;
  • prin intermediul formularului de Sugestii si Reclamatii de pe site-ul nostru, care poate fi accesat aici.

Pentru a facilita comunicarea si a primi un raspuns cat mai curand, te rugam sa ne transmiti impreuna cu sesizarea ta, atat datele de identificare, cat si datele de contact si modalitatea de comunicare preferata.

In cazul in care preferi sa ne apelezi dintr-o retea de telefonie anume, ai urmatoarele variante: 0374.559.614 – Orange; 0372.289.614 – Vodafone; 031.406.3614 – RDS

Anunțarea evenimentului asigurat

Daca ai ales si Beneficiul optional Preventie, probabil vei vrea sa te programezi la consultatii ca sa te asiguri ca e totul bine.

Poti suna direct la clinica pentru a stabili data si ora cele mai convenabile pentru consult. Numarul de telefon il gasesti pe harta, cu un singur click pe locatia clinicii.

Vezi si serviciile medicale incluse in Beneficiul optional Preventie sau serviciile speciale oferite de furnizori.

1. Inaintea utilizarii serviciilor medicale suna-ne ca sa te asiguri ca serviciile sunt acoperite. Daca interventia chirurgicala de care ai nevoie nu se poate efectua in reteaua NN, vom gasi cea mai buna solutie pentru tine, astfel incat vei cunoaste clar cat trebuie sa platesti din buzunar.

2. Alege un spital din reteaua NN.

3. Citeste cu atentie toate informarile primite de la NN.

4. Plateste-ti primele de asigurare la timp. O intarziere de 60 de zile duce la rezilierea contractului si pierderea acoperirii.

5. La reinnoirea contractului asigura-te ca ai inteles toate actualizarile aduse contractului si ca ele acopera nevoile tale (acoperiri noi, spitale care ies sau intra in retea, noua prima de asigurare).

1. Specialistii nostri analizeaza documentele pe care Asiguratul sau spitalul ni le pune la dispozitie.

2. In momentul finalizarii evaluarii, noi vom plati indemnizatia de asigurare fie direct spitalului (pentru spitalele din Reteaua NN), fie Asiguratului (pentru spitalele publice sau cele private neincluse in Reteaua NN, conform conditiilor contractuale).

Cand vorbim de un eveniment asigurat pentru Asigurarea de Sanatate NN, ne referim la spitalizarea cu sau fara interventie chirurgicala, din accident sau imbolnavire.

Inainte de data internarii in Spital, cel mai bine e sa suni la 021 9464 pentru autorizarea prealabila a serviciilor medicale.

Pentru aceasta autorizare, vom avea nevoie de cateva date, iar in maximum 48 de ore dupa primirea tuturor informatiilor solicitate, te informam ce costuri sunt acoperite.

Pentru spitale din Reteaua NN:

  • Dupa ce te internezi in spital, in cel mult 24 de ore, ne informezi despre acest lucru prin e-mail sau telefon (021 9464). Daca tu nu vei putea, ne va anunta reprezentantul spitalului.
  • Din acest moment, toate grijile legate de documentatia evenimentului asigurat si platile catre spital ne revin noua. Vei fi pe maini bune si te vei ingriji doar de sanatatea ta.

Pentru spitalele publice si spitalele private care nu sunt incluse in Reteaua NN:

  • In cazul spitalelor private din afara retelei medicale NN, vei plati spitalului toate costurile serviciilor medicale primite. In spitalul de stat, nu vei plati nimic.
  • Dupa ce te externezi, ne trimiti datele medicale despre ce tratament ai primit si factura fiscala cu cat ai platit.
  • In cel mult 10 zile lucratoare de la data solutionarii pozitive a evenimentului asigurat, vei primi indemnizatia de asigurare in contul tau bancar. Cum se calculeaza, gasesti in conditiile contractuale aici.

Plata primelor de asigurare

Iti oferim mai multe alternative pentru a efectua plata primelor, astfel incat tu sa o poti alege pe cea care te avantajeaza:

1. Plata online prin serviciul NN direct (www.nndirect.ro)

2. Debitare Directa: scapi de grija platii periodice a primei de asigurare; contul tau va fi debitat automat cu valoarea primei de asigurare scadente.

Daca ai cont la ING Bank, BCR, Banc Post, CEC, BRD sau Banca Transilvania poti activa serviciul prin incheierea unui mandat de debitare directa cu banca; Daca ai cont la Alpha Bank, Intesa Sanpaolo, Bank Leumi, Citibank, OTP Bank, Piraeus Bank, Porche Bank, Raiffeisen Bank, Libra Internet Bank,Veneto Banca sau Unicredit Bank, poti activa serviciul incheind un mandat de debitare directa la banca ta, mentionand contul nostru RO64INGB0001009134189172.

3. Prin Internet Banking daca beneficiezi de acest serviciu de la banca la care ai deschis contul;

4. Prin multimatele ING disponibile in ING Office-uri;

5. Foile de depunere pretiparite de la NN Asigurari de Viata; cu acestea se poate efectua plata la Bancpost, CEC, Banca Transilvania, Posta Romana, BCR, BRD, Raiffeisen, Creditcoop, PayPoint, Payzone;

6. Ordin de plata la banca la care ai deschis un cont, folosind informatiile de plata mentionate in Scrisoarea de informare asupra platii.

Informatiile pe care trebuie sa le completezi pe ordinul de plata sunt: 

Total de plata: x lei

Beneficiarul platii: NN Asigurari de Viata

Conturi in lei:

  • RO33 INGB 0001 0001 1341 8941, deschis la ING Bank
  • RO93 RNCB 0072 0255 5390 0001, deschis la BCR
  • RO73 BRDE 450SV 893 8022 4500, deschis la BRD
  • RO02 CECEB 10046 RON 040 3001, deschis la CEC Bank
  • RO30 BTRL 0450 1601 0072 7445, deschis la Banca Transilvania
  • RO26 RZBR 0000 0600 1487 4196, deschis la Raiffeisen Bank
  • RO98 BACX 0000 0002 8135 5007, deschis la Unicredit

Codul de plata:

  • pentru contractele de tip 7xxxxxxx - se va trece 77 in fata numarului de contract – ( ex: 77xxxxxxxx )
  • pentru contractele de tip 3xxxxxxx - se va trece 88 in fata numarului de contract – ( ex: 88xxxxxxxx )
  • pentru contractele de tip 6xxxxxxx - se va trece 88 in fata numarului de contract – ( ex: 88xxxxxxxx )

Codul unic de inregistrare (in cazul in care se solicita): 9100488.

7. In reteaua de ATM-uri ING, BCR, CEC, Raiffeisen, Banca Transilvania sau BRD: daca ai cont si card la aceste banci.

Daca vrei sa vizualizezi toate metodele de plata intr-un singur document, descarca acest fisier.

Daca ai intarziat plata, ai un termen de gratie de 60 de zile calendaristice in care sa platesti si sa revii in grafic. Daca in aceasta perioada are loc un eveniment asigurat, acesta va fi acoperit cu conditia achitarii primelor restante.

 

Dupa cele 60 de zile, nicio persoana nu mai este acoperita de asigurare, iar contractul inceteaza.

 

Insa atunci cand iti vei reveni din punct de vedere financiar si vei dori sa beneficiezi de acoperirea specifica asigurarii de sanatate, poti incheia un nou contract. Vei trece din nou prin procesul de evaluare a riscului, la fel ca la incheierea contractului initial.

La fiecare reinnoire a contractului de asigurare de sanatate poti opta pentru modificarea frecventei de plata a primelor, completand formularul special pe care il vei primi de la consultantul tau. Tu decizi cat de des vei plati prima de asigurare: lunar, trimestrial, semestrial sau anual.

Trimiterea unei sesizari sau a unei reclamatii

Iata, pe scurt, care este procedura:

  • Avem un departament specializat, „Investigatii si Reclamatii”, care se ocupa de fiecare caz in parte.
  • Reclamatia ta va primi un numar de inregistrare, cu ajutorul caruia vei putea urmari rezolvarea acesteia. Cea mai rapida modalitate de a afla in ce stadiu este cazul tau este de a ne contacta la numarul de telefon destinat clientilor 021 9464.
  • Cazul tau va fi preluat de unul din ofiterii de investigatii care va analiza situatia transmisa si iti va trimite un raspuns in maximum 8 zile calendaristice.
  • Oricum vei alege sa ne transmiti reclamatia ta, poti fi sigur ca vom verifica toate informatiile pe care ni le-ai furnizat si vom depune toate eforturile pentru ca tu sa primesti un raspuns cat mai complet in termenul maxim de raspuns.
  • In cazul in care sesizarea ta este de o complexitate mare si necesita un termen de rezolvare extins, te vom anunta in cel mai scurt timp, de la finalul celor 8 zile, care este stadiul in care se afla sesizarea ta si cand estimam ca vom avea un raspuns.

Noi speram sa putem rezolva, pe cat posibil, tot ceea ce te nemultumeste. Insa daca sunt neclaritati in raspunsul primit ne poti cere detalii suplimentare sau te poti adresa institutiilor abilitate in domeniu:

 


Entitatea de solutionare alternativa a litigiilor in domeniul financiar non-bancar (SAL-Fin) - www.salfin.ro

Adresa: Str. Stelutei nr. 2, sector 1, Bucuresti, etaj 2

Adresa de corespondenta: Splaiul Independentei nr. 15, sector 5, cod postal 050092, Bucuresti

Telefoane: 0800.825.627

Fax registratura: 021.659.60.51 si 021.659.64.36

E-mail: office@salfin.ro

 


Autoritate de Supraveghere Financiara (ASF) - www.asfromania.ro

Splaiul Independentei nr. 15, sector 5, cod postal 050092, Bucuresti

Telefoane: 021.659.61.20 (Sectorul Pensii Private), 021.659.62.45 (Sectorul Asigurari)

Fax: 021.659.60.51 si 021.659.64.36

E-mail: office@asfromania.ro 


Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului (ANPC)

B-dul Aviatorilor 72, Sector 1, Bucuresti

Telefon: 0372131951

Fax: 0213143462

E-mail: office@anpc.ro

O reclamatie este dreptul tau de a ne transmite o nemultumire referitoare la:

  • contractul tau de asigurare de viata;
  • colaborarea cu consultantul tau de asigurare sau NN;
  • orice alte aspecte care tin de colaborarea ta cu noi.

Odata ce ne spui ce anume te nemultumeste, putem sa facem pasii necesari pentru a rezolva situatia semnalata.

Indiferent ce ai sa ne transmiti, iti multumim, deoarece astfel ne ajuti sa ne imbunatatim permanent calitatea produselor, seviciilor oferite si sa construim impreuna o relatie bazata pe incredere si respect.

  • prin intermediul formularului de Sugestii si Reclamatii de pe site-ul nostru, care poate fi accesat aici.
  • prin e-mail, la adresa asigurari@nn.ro pentru produsele si serviciile de asigurari de viata;
  • prin telefon, la numarul 021 9464 sau prin fax, la numarul 021 402 8593;
  • printr-o scrisoare trimisa prin posta la adresa sediului central: Str. Costache Negri, nr. 1-5, sector 5, cod 050552, Bucuresti;
  • prin consultantul tau de asigurare;
  • direct la Sediul Central NN din Bucuresti sau la sediile teritoriale;

Pentru a facilita comunicarea si a primi un raspuns cat mai curand, te rugam sa ne transmiti impreuna cu sesizarea ta, atat datele de identificare, cat si datele de contact si modalitatea de comunicare preferata.

In cazul in care preferi sa ne apelezi dintr-o retea de telefonie anume, ai urmatoarele variante: 0374.559.614 – Orange; 0372.289.614 – Vodafone; 031.406.3614 – RDS

  • prin e-mail, la adresa asigurari@nn.ro pentru produsele si serviciile de asigurari de viata;
  • prin telefon, la numarul 021 9464;
  • prin fax, la numarul 021 402 8593;
  • printr-o scrisoare trimisa prin posta la adresa sediului central: Str. Costache Negri, nr. 1-5, sector 5, cod 050552, Bucuresti;
  • prin consultantul tau de asigurare;
  • direct la Sediul Central NN Asigurari de Viata din Bucuresti sau la sediile teritoriale;
  • prin intermediul formularului de Sugestii si Reclamatii de pe site-ul nostru, care poate fi accesat aici.

Pentru a facilita comunicarea si a primi un raspuns cat mai curand, te rugam sa ne transmiti impreuna cu sesizarea ta, atat datele de identificare, cat si datele de contact si modalitatea de comunicare preferata.

In cazul in care preferi sa ne apelezi dintr-o retea de telefonie anume, ai urmatoarele variante: 0374.559.614 – Orange; 0372.289.614 – Vodafone; 031.406.3614 – RDS

Deductibilitatea fiscala a contributiilor

Participarea la un fond de pensii facultative ofera si beneficii de natura fiscala. 
Astfel, daca esti angajat, contributia ta individuala la fondurile de pensii facultative este deductibila la calculul impozitului pe veniturile din salarii, in limita echivalentului in lei a sumei de 400 euro/an. 
De asemenea si angajatorul care contribuie la un fond de pensii facultative pentru un angajat de-al sau va beneficia de facilitati fiscale: suma cu care a contribuit pentru acel angajat este scutita de la plata tuturor taxelor salariale (a impozitului pe veniturile din salarii si a contributiior sociale obligatorii), in limita unei sume reprezentand echivalentul in lei a 400 euro, intr-un an fiscal.
Astfel, daca adunam cele doua contributii, cea a angajatului si cea a angajatorului, rezulta o deductibilitate totala de 800 euro/an pentru fiecare angajat.
Ce trebuie sa faci tu, in calitate de angajat, pentru a beneficia de deducerea fiscala?
Angajatorul are obligatia sa respecte prevederile Codului fiscal in vigoare cu privire la modul de calcul al impozitului pe veniturile din salarii. 
In cazul contributiei individuale deductibilitatea fiscala se poate acorda numai de catre angajatorul la care angajatul detine functia de baza. Si indiferent cine face viramentul efectiv al contributiei in contul fondului de pensii facultative – angajatorul prin retinere din salariul net sau direct angajatul - intotdeauna angajatorul este cel care va trebui sa tina cont de deductibilitatea sumelor reprezentand contributiile individuale ale propriilor angajati la fondurile de pensii facultative.
Documentele pe care trebuie sa le prezenti angajatorului pentru ca acesta sa aplice deductibilitatea fiscala sunt:

  • Copia Actului Individual de Aderare primita de la agentul de marketing in momentul semnarii
  • Dovada platii contributiilor in contul fondului de pensii facultative (copie ordin de plata / foaie de varsamant sau document eliberat de administrator), atunci cand viramentul este efectuat direct de catre angajat.

Daca esti liber intreprinzator autorizat ca si PFA/Intreprindere Individuala/Asociatie Familiala ori daca desfasori in mod individual activitati recunoscute ca si profesii libere (medic, notar, avocat, expert contabil, evaluator, etc) vei beneficia de acelasi beneficiu ca si in cazul unui angajat – contributiile la fondurile de pensii facultative platite pe parcursul unui an fiscal vor fi deductibile la calculul venitului net anual, in limita maxima admisa de 400 euro/an.

Plata contributiilor

- in campul “Detalii de plata” trebuie sa completezi obligatoriu CNP-ul tau (al participantului)

Contributiile se datoreaza incepand cu luna in care participantul a semnat actul de aderare si se platesc pana la data de 25 a lunii urmatoare.
Exemplu: In cazul in care actul de aderare este semnat in data de 18 august, prima luna pentru care se datoreaza contributia va fi luna august, plata urmand sa se faca odata cu plata contributiilor de asigurari sociale aferente lunii august (cel mai tarziu in 25 septembrie, conform reglementarilor din domeniu in vigoare). Din acest motiv, nu sunt acceptate plati in avans.
In cazul in care intarzii cu plata primei contributii, trebuie sa stii ca o poti plati in cel mult 6 luni de la data semnarii actului de aderare. Dupa aceasta data, Actul Individual de Aderare la Fondul de Pensii Facultative NN devine nul de drept.

Plata se face prin virament bancar in contul fondului, conform detaliilor de mai jos.

Banca: B.R.D. Groupe Société Générale

Sucursala: Mari Clienti Corporativi

Beneficiar plata: Fond de Pensii Facultative NN Activ sau Fond de Pensii Facultative NN Optim

  • Cont Fond de Pensii Facultative NN Activ: RO57BRDE450SV18471604500
  • Cont Fond de Pensii Facultative NN Optim: RO96BRDE450SV18471794500

CUI-ul NN Asigurari de Viata: 9100488

 

Plata se poate efectua si prin caseriile BRD.

In nume propriu. In cazul in care optezi pentru plata individuala a contributiei catre fondul de pensii:

  • trebuie sa platesti doar contravaloarea contributiei lunare proprii (daca exista si o contributie din partea angajatorului, plata cumulata a contributiilor trebuie facuta de catre acesta)
  • in cazul in care contribui la ambele fonduri NN trebuie sa faci transferuri separate pentru fiecare fond in parte.

Poti plati prin intermediul mijloacelor de plata pe care ti le pune la dispozitie banca la care ti-ai deschis cont curent (ex: ordin de plata, transfer electronic prin internet banking, plati planificate etc.) sau prin depunere in numerar la orice ghiseu BRD Groupe Société Générale.

 

Prin intermediul angajatorului tau:

  • angajatorul tau iti poate retine din salariu contributia aleasa sau iti poate plati ca si beneficiu suplimentar aceasta contributie
  • in cazul in care contribui la ambele fonduri, angajatorul trebuie sa faca transferuri separate pentru fiecare fond in parte. Compania poate plati doar prin transfer bancar, nu si prin depunere in numerar.

Pentru informatii detaliate legate de administrarea si plata contributiilor pentru fondurile de pensii facultative NN, te rugam sa ne contactezi la 021 9464, precum si pe adresa de e-mail pensii@nn.ro.

Modificari contractuale

Pentru a beneficia de plata pensiei esalonate, participantul trebuie sa aiba o valoare a contului de minim 600 lei. Rata bruta lunara platita de administrator va fi de minim 500 lei, platile esalonate putand fi efectuate pe o perioada de maxim 60 luni (5 ani). Este important de mentionat faptul ca participantul va alege rata lunara bruta dorita, urmand ca administratorul sa calculeze numarul de luni pe parcursul carora se efectueze platile esalonate, in functie de valoarea activului / cotei parti cuvenite si rata lunara dorita.
Conform prevederilor legislatiei in vigoare, pentru fiecare rata lunara se va calcula si retine impozitul pe venit, daca aceasta depaseste limita neimpozabila de 2.000 lei. Acest impozit se va calcula prin aplicarea unui procent de 10% asupra valorii ce depaseste limita neimpozabila.
Toate platile esalonate se vor efectua pe data de 10 a fiecarei luni sau in ziua lucratoare imediat urmatoare datei de 10.
Administratorul va transmite in termen de maxim 10 zile de la data primirii documentatiei complete scrisoarea de informare plata si graficul aferent platii.
De asemenea, se va transmite si o scrisoare finala care va contine informatii referitoare la suma totala virata pe parcursul platilor esalonate.
Participantul poate solicita oricand, pe parcursul platilor esalonate:

  • Modificarea modalitatii de plata (cont bancar/mandat postal);
  • Modificarea valorii ratei lunare;
  • Incasarea intregii sume ramase.

Modificarile vor avea efect odata cu urmatoarea rata lunara.
In vederea solicitarii de modificari, participantul va transmite catre sediul central un set de documente ce va contine: cererea de plata corespunzatoare, copia CI si documentul bancar ce atesta titularul contului si IBAN-ul acestuia, in cazul in care se solicita plata prin virament in cont bancar, dupa caz.
Dupa procesarea modificarilor solicitate, Administratorul va transmite o scrisoare de informare la adresa de corespondenta a participantului.

Daca vrei ca noul angajator sa se ocupe de plata contributiilor:

  • Completezi Formularul pentru Modificari Pensii Facultative
  • Faci o copie a Actului Individual de Aderare la Fondul de Pensii Facultative
  • Mergi cu aceste documente la noul tau angajator si instiinteaza-l ca va prelua plata contributiilor in numele tau, in locul fostului angajator
  • Trimite-ne formularul in original, semnat de tine la adresa: NN Asigurari de Viata, Str. Costache Negri, Nr. 1-5, Sector 5, Bucuresti, Cod Postal 050552.
    • sau pe adresa de email pensii@nn.ro
    • sau apeleza ne la numarul de telefon 021 9464 pentru a ne anunta de schimbare

Daca vrei ca tu sa faci viramentul catre fondul de pensii facultative:

  • Completezi Formularul pentru Modificari Pensii Facultative.
  • Trimite-ne formularul in original, semnat de tine la adresa: NN Asigurari de Viata, Str. Costache Negri, Nr. 1-5, Sector 5, Bucuresti, Cod Postal 050552, in atentia Diviziei de Administrare a Pensiilor. 
    • sau pe adresa de email pensii@nn.ro
    • sau apeleza ne la numarul de telefon 021 9464 pentru a ne anunta de schimbare

Reluarea plăţii contribuţiilor de către participant/angajator pentru ultima luna neplatita se poate face oricand fara instiintarea prealabila a Administratorului.

Reluarea platii pentru o lună diferită de ultima lună neplătită se realizează prin înştiintarea în scris a Administratorului cu cel puţin 30 (treizeci) de zile calendaristice înainte de data platii.

Instiintarea in scris trebuie sa cuprinda datele tale personale (nume, prenume si CNP),  contractul si luna pentru care vrei sa reiei plata (poti folosi si Formularul pentru Modificari Pensii Facultative) si poate fi transmisa pe email la adresa pensionadmin@nn.ro  sau la adresa noastra: NN Asigurari de Viata, Str. Costache Negri, Nr. 1-5, Sector 5, Bucuresti, Cod postal 050552, in atentia Diviziei de Administrare a Pensiilor.

• Descarci si tiparesti Formularul pentru Modificarea Datelor Personale ale Participantului

• Completezi noile tale date personale;

• Semnezi formularul si apoi il trimiti prin e-mail, la pensii@nn.ro sau in original, impreuna cu documentele doveditoare (CI, certificat de casatorie, etc.) la sediul NN Asigurari de Viata, Str. Costache Negri, Nr. 1-5, Sector 5, Bucuresti, Cod postal 050552, in atentia Diviziei de Administrare a Pensiilor Facultative.

• Adresa de corespondenta o poti modifica prin intermediul contului NN direct, sectiunea “Date personale” sau trimitandu-ne o solicitare cu CNP-ul tau si noua adresa de corespondenta, pe e-mail, la pensii@nn.ro, la numarul de fax 021 4028581 sau contactandu-ne la numarul de telefon: 021 9464.

Participantii pot sa suspende sau sa inceteze contributiile la Fond, instiintand in scris, prin orice mijloc care poate fi probat ulterior, Administratorul si angajatorul, dupa caz, cu cel putin 30 de zile calendaristice inainte de data suspendarii sau incetarii contributiilor. 

In calitate de participant poti in orice moment sa modifici nivelul contributiei, cu respectarea nivelului prevazut in prospectului schemei de pensii facultative  si a nivelului maxim prevazut de lege, 15 % din venitul brut lunar salarial sau asimilat salariului. Trebuie doar sa instiintezi Administratorul, in scris sau prin orice mijloc care poate fi probat ulterior, inainte de momentul platii.

Trimiterea unei sesizari sau a unei reclamatii

O reclamatie este dreptul tau de a ne transmite o nemultumire referitoare la:

  • pensia ta facultativa;
  • colaborarea cu agentul tau de marketing;
  • orice alte aspecte care tin de colaborarea ta cu NN.

Odata ce ne spui ce anume te nemultumeste, putem sa facem pasii necesari pentru a rezolva situatia semnalata.

Indiferent ce ai sa ne transmiti, iti multumim, deoarece astfel ne ajuti sa ne imbunatatim permanent calitatea produselor, seviciilor oferite si sa construim impreuna o relatie bazata pe incredere si respect.

  • prin intermediul formularului Lasă-ne un mesaj aici (selectând Sugestii si Reclamaţii) de pe site-ul nostru.
  • prin e-mail, la adresa pensii@nn.ro;
  • prin telefon, la numarul 021 9464 sau prin fax, la numarul 021 402 8593;
  • printr-o scrisoare trimisa prin posta la adresa sediului central: Str. Costache Negri, nr. 1-5, sector 5, cod 050552, Bucuresti;
  • prin agentul tau de marketing;
  • direct la Sediul Central NN din Bucuresti sau la sediile teritoriale;

Pentru a facilita comunicarea si a primi un raspuns cat mai curand, te rugam sa ne transmiti impreuna cu sesizarea ta, atat datele de identificare, cat si datele de contact si modalitatea de comunicare preferata.

In cazul in care preferi sa ne apelezi dintr-o retea de telefonie anume, ai urmatoarele variante: 0374.559.614 – Orange; 0372.289.614 – Vodafone; 031.406.3614 – RDS

Iata, pe scurt, care este procedura:

  • Avem un departament specializat, „Investigatii si Reclamatii”, care se ocupa de fiecare caz in parte.
  • Reclamatia ta va primi un numar de inregistrare, cu ajutorul caruia vei putea urmari rezolvarea acesteia. Cea mai rapida modalitate de a afla in ce stadiu este cazul tau este de a ne contacta la numarul de telefon destinat clientilor 021 9464.
  • Cazul tau va fi preluat de unul din ofiterii de investigatii care va analiza situatia transmisa si iti va trimite un raspuns in cel mai scurt timp.
  • Oricum vei alege sa ne transmiti reclamatia ta, poti fi sigur ca vom verifica toate informatiile pe care ni le-ai furnizat si vom depune toate eforturile pentru ca tu sa primesti un raspuns cat mai complet in termenul maxim de raspuns.
  • In cazul in care sesizarea ta este de o complexitate mare si necesita un termen de rezolvare extins, te vom anunta in cel mai scurt timp care este stadiul in care se afla sesizarea ta si cand estimam ca vom avea un raspuns.

 

Noi speram sa putem rezolva, pe cat posibil, tot ceea ce te nemultumeste. Insa daca sunt neclaritati in raspunsul primit ne poti cere detalii suplimentare sau te poti adresa institutiilor abilitate in domeniu:


 Entitatea de solutionare alternativa a litigiilor in domeniul financiar non-bancar (SAL-Fin) - www.salfin.ro

Adresa: Str. Stelutei nr. 2, sector 1, Bucuresti, etaj 2

Adresa de corespondenta: Splaiul Independentei nr. 15, sector 5, cod postal 050092, Bucuresti

Telefoane: 0800.825.627

Fax registratura: 021.659.60.51 si 021.659.64.36

E-mail: office@salfin.ro

 


Autoritate de Supraveghere Financiara (ASF) - www.asfromania.ro

Splaiul Independentei nr. 15, sector 5, cod postal 050092, Bucuresti

Telefoane: 021.659.61.20 (Sectorul Pensii Private), 021.659.62.45 (Sectorul Asigurari)

Fax: 021.659.60.51 si 021.659.64.36

E-mail: office@asfromania.ro


Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului (ANPC) - www.anpc.ro

B-dul Aviatorilor 72, Sector 1, Bucuresti

Telefon: 0372131951

Fax: 0213143462

E-mail: office@anpc.ro

Modalitatii de plata pentru companii

Daca esti angajator si ai ales sa contribui si tu la pensia facultativa a angajatilor tai, trebuie sa faci plata:

  • printr-un singur ordin de plata pentru toti angajatii, daca platesti pentru un singur fond sau
  • separat pentru fiecare Fond in parte, daca platesti pentru ambele fonduri: un ordin de plata pentru contributiile totale (angajati si angajator) aferente NN Activ si un ordin de plata pentru contributiile totale aferente NN Optim

Acest camp se completeaza cu una dintre urmatoarele:

  • ID lista (codul unic de plata, in cazul in care utilizezi NN direct pentru companii) sau
  • numarul de inregistrarea al Decontului de Plata primit de la NN
  • numele participantilor (in cazul in care numarul participantilor permite acest lucru) sau
  • conform anexei (aceasta reprezinta tabelul cu datele angajatilor - nume, prenume, CNP sau numar act individual de aderare, luna de plata, contributii angajat si angajator- pentru care se efectueaza plata. Aceasta se transmite catre NN Asigurari de Viata prin una dintre urmatoarele modalitati:
    • prin utilizarea serviciului gratuit NN direct pentru companii
    • prin e-mail, catre adresa de e-mail platipensii@nn.ro (mentionand in subiectul mesajului denumirea si CUI-ul societatii)
    • pe fax, la numarul 021 402.85.14

Plata se face prin virament bancar in contul fondului, conform detaliilor de mai jos.

  • Banca: B.R.D. Groupe Société Générale Sucursala: Mari Clienti Corporativi
  • Beneficiar plata: Fond de Pensii Facultative NN Activ sau Fond de Pensii Facultative NN Optim
    • Cont Fond de Pensii Facultative NN Activ: RO57BRDE450SV18471604500
    • Cont Fond de Pensii Facultative NN Optim: RO96BRDE450SV18471794500
  • CUI-ul NN Asigurari de Viata: 9100488

Pentru informatii detaliate legate de de pensiile facultative NN, te rugam sa ne contactezi la 021 403.83.08, numar destinat exclusiv angajatorilor, precum si pe adresa de e-mail pensii@nn.ro.

Contributiile se datoreaza incepand cu luna in care participantul a semnat actul de aderare si se platesc pana la data de 25 a lunii urmatoare.

Exemplu: In cazul in care actul de aderare este semnat in data de 18 august, prima luna pentru care se datoreaza contributia va fi luna august, plata urmand sa se faca odata cu plata contributiilor de asigurari sociale aferente lunii august (cel mai tarziu in 25 septembrie, conform reglementarilor din domeniu in vigoare). Din acest motiv, nu sunt acceptate plati in avans.

Trimiterea unei sesizari sau a unei reclamatii

O reclamatie este dreptul tau de a ne transmite o nemultumire referitoare la:

  • contul tau de pensie privata obligatorie;
  • colaborarea cu agentul de marketing NN;
  • orice alte aspecte care tin de colaborarea ta cu noi.

Odata ce ne spui ce anume te nemultumeste, putem sa facem pasii necesari pentru a rezolva situatia semnalata.

Indiferent ce ai sa ne transmiti, iti multumim, deoarece astfel ne ajuti sa ne imbunatatim permanent calitatea produselor, seviciilor oferite si sa construim impreuna o relatie bazata pe incredere si respect.

  • prin intermediul formularului Lasă-ne un mesaj aici (selectând Sugestii si Reclamaţii) de pe site-ul nostru.
  • prin e-mail, la adresa pensii@nn.ro ;
  • prin telefon, la numarul 021 9464 sau prin fax, la numarul 021 402 8593;
  • printr-o scrisoare trimisa prin posta la adresa sediului central: Str. Costache Negri, nr. 1-5, etaj 2-3, sector 5, cod 050552, Bucuresti;
  • prin agentul tau de marketing;
  • direct la Sediul Central NN din Bucuresti.

Pentru a facilita comunicarea si a primi un raspuns cat mai curand, te rugam sa ne transmiti impreuna cu sesizarea ta, atat datele de identificare, cat si datele de contact si modalitatea de comunicare preferata.

In cazul in care preferi sa ne apelezi dintr-o retea de telefonie anume, ai urmatoarele variante: 0374.559.614 – Orange; 0372.289.614 – Vodafone; 031.406.3614 – RDS

Iata, pe scurt, care este procedura:

  • Avem un departament specializat, „Investigatii si Reclamatii”, care se ocupa de fiecare caz in parte.
  • Reclamatia ta va primi un numar de inregistrare, cu ajutorul caruia vei putea urmari rezolvarea acesteia. Cea mai rapida modalitate de a afla in ce stadiu este cazul tau este de a ne contacta la numarul de telefon destinat clientilor 021 9464.
  • Cazul tau va fi preluat de unul din ofiterii de investigatii care va analiza situatia transmisa si iti va trimite un raspuns in cel mai scurt timp.
  • Oricum vei alege sa ne transmiti reclamatia ta, poti fi sigur ca vom verifica toate informatiile pe care ni le-ai furnizat si vom depune toate eforturile pentru ca tu sa primesti un raspuns cat mai complet in termenul maxim de raspuns.
  • In cazul in care sesizarea ta este de o complexitate mare si necesita un termen de rezolvare extins, te vom anunta in cel mai scurt timp, care este stadiul in care se afla sesizarea ta si cand estimam ca vom avea un raspuns.

Noi speram sa putem rezolva, pe cat posibil, tot ceea ce te nemultumeste. Insa daca sunt neclaritati in raspunsul primit ne poti cere detalii suplimentare sau te poti adresa institutiilor abilitate in domeniu:

 


Entitatea de solutionare alternativa a litigiilor in domeniul financiar non-bancar (SAL-Fin) - www.salfin.ro

Adresa: Str. Stelutei nr. 2, sector 1, Bucuresti, etaj 2

Adresa de corespondenta: Splaiul Independentei nr. 15, sector 5, cod postal 050092, Bucuresti

Telefoane: 0800.825.627

Fax registratura: 021.659.60.51 si 021.659.64.36

E-mail: office@salfin.ro

 


Autoritate de Supraveghere Financiara (ASF) - www.asfromania.ro

Splaiul Independentei nr. 15, sector 5, cod postal 050092, Bucuresti

Telefoane: 021.659.61.20 (Sectorul Pensii Private), 021.659.62.45 (Sectorul Asigurari)

Fax: 021.659.60.51 si 021.659.64.36

E-mail: office@asfromania.ro


Casa Nationala de Pensii Publice (CNPP) - www.cnpas.org

 


Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului (ANPC) - www.anpc.ro

B-dul Aviatorilor 72, Sector 1, Bucuresti

Telefon: 0372131951

Fax: 0213143462

E-mail: office@anpc.ro

Incheiere si obligativitate pentru angajatori

Nu. Pensiile private presupun o contributie obligatorie pentru o anumita categorie de angajati si optionala pentru alta categorie, dar nu si pentru angajatori. Singura implicare a angajatorilor este cea legata de obligativitatea virarii in continuare a contributiei de 25% pentru asigurarile sociale de stat.

In cazul in care participantul este incadrat cu contract de munca in mai multe locuri, CAS-ul se retine si se vireaza pentru fiecare loc de munca. Ca atare, contributia pentru Pilonul II de pensii se vireaza, in cazul categoriei obligatorii, pentru fiecare loc de munca la care este incadrat, cu conditia ca toate contributiile sa se vireze catre un singur fond de pensii administrate privat.

Descarcă aplicația NN Direct

Cu NN Direct afli ce vrei să știi despre asigurarea sau pensia ta, așa că aici poți descărca aplicația direct pe telefonul tău.