Mergi la conţinutul principal

Din culisele asigurării suplimentare pentru cancer, arsuri grave și transplant organe: O echipă de 31 de oameni cu focus pe extra-beneficii pentru clienți

Oamenii din NN
O echipă de 31 de oameni cu focus pe extra-beneficii pentru clienți
O echipă de 31 de oameni cu focus pe extra-beneficii pentru clienți

Dezvoltarea unui produs de asigurare este rezultatul unei activități complexe, bazate pe o perspectivă la 360° asupra rolului acestuia și beneficiilor pentru oameni, pornind de la nevoile lor reale. În spate se află studii de piață, feedback de la clienți și inițiative de testare pentru pregătirea lansării pe piață. Însă înainte de toate acestea se află o întreagă echipă care dedică timp și atenție pentru a crea o alternativă cu adevărat relevantă prin care oamenii să poată proteja tot ce contează mai mult pentru ei.

 

La un an de la debutul pandemiei de Covid-19 care a crescut grija pentru sănătate mai mult ca oricând, NN a lansat o asigurare suplimentară pentru Cancer, Arsuri Grave și Transplant OrganeAșa, a extins lista riscurilor legate de sănătate pe care le preia în asigurarea de sănătate NN, oferind clienților sume de până la 500.000 de lei pentru tratamentele necesare în astfel de situații medicale grave, în plus față de suma de 100.000 de lei pe an pentru spitalizare şi intervenţii chirurgicale de care clienţii beneficiază prin Asigurarea de Sănătate NN. Cu noul produs, clienții au acces la bani în cel mult 2 zile de la diagnostic, putând acoperi orice tip de cheltuieli pe parcursul tratamentului, indiferent unde aleg să se trateze, în sistemul public sau privat din România sau din străinătate.

 

La noua asigurare suplimentară pentru afecțiuni grave au lucrat, în total, 31 de colegi din echipa de peste 400 de angajați a NN în România. 31 de specialiști în diferite arii, de la dezvoltare de produs, analiză de business, actuariat sau analiza riscurilor preluate de asigurare și până la vânzări, legal și Compliance, IT, digital transformation și management de proiect, care au colaborat pentru a transforma asigurarea dintr-o idee într-un produs concret. „Asigurarea suplimentară pentru Cancer, Arsuri Grave și Transplant Organe a fost o adevărată provocare, fiind un produs creat și lansat lucrând 100% de acasă”, povestește Silvia Crîngașu, care a coordonat dezvoltarea asigurării din rolul de Project Manager de la început.

 

 „Totul a pornit de la clienți. I-am ascultat, am înțeles ce își doresc și am transformat nevoile lor într-un produs care să le adreseze. Mă bucur mult că am reuşit împreună să implementăm și să lansăm un produs care răspunde unei nevoi reale și complicate pentru clienți, conceput chiar împreună cu ei”, povestește Cristina Netea, Head of Protection and Health Value Proposition, care s-a alăturat echipei NN acum un an, despre cum a apărut ideea produsului. Direct implicată încă de la început a fost si Gabriela Pană, Value Proposition Manager, care a acţionat ca un liant și un sprijin pentru toți membrii echipei. Apoi a urmat o muncă de echipă din toate punctele de vedere.

 

„Partea cea mai frumoasă din dezvoltarea produsului a fost colaborarea dintre colegi din echipe diferite, având cu toții dorința comună să creăm un produs bun, cu atenție la cele mai mici detalii”, povestește Cristina Stan, Business Analyst care s-a implicat pe tot parcursul proiectului și a oferit echipei documentația care a fundamentat dezvoltarea asigurării suplimentare. Colega ei Sonia Stroe a testat din rolul ei de Operations Analyst mai multe etape din dezvoltarea asigurării.

 

Pentru mulți din echipa implicată, crearea produsului a fost o experiență inedită, în care pe lângă expertiza și cunoștințele cu care au contribuit, au avut ocazia să descopere lucruri noi și să se dezvolte profesional. Totul pornind de la misiunea NN pentru transformare digitală, la care a contribuit Doina Sandu, Digital Transformation Officer, și construit pe o bază solidă de research, analiză și raportare privind piața și nevoile clienților, în care au fost implicați Ovidiu Bungiu și Bogdan Merișanu, amândoi din poziția de Reporting and Analysis Officer, Bogdan Popa, Finance Data & Processes Analyst, Alin Milea, Digital Customer Insights Analytics Analyst, precum și pe componenta de actuariat și pricing specifică industriei de care s-au ocupat Codruța Kurko si Oana Samoilenco.

 

„Chiar dacă totul s-a întâmplat de la distanță, am învățat foarte mult, am interacționat cu colegii și împreună am reușit să construim un produs relevant”, spune Eugenia Ion, Underwriter cu o experiență de peste 20 de ani în NN care s-a ocupat, împreună cu Miriam Avram, tot Underwriter, de activitatea legată de subscriere pentru noua asigurare de sănătate. „Sunt mândră că am fost implicată în acest proiect și am putut acoperi o paletă largă de situații în etapa de testare a beneficiilor incluse în aceasta asigurare. Partea cea mai impresionantă din proiect cred că a fost însă partea de cercetare de care s-au ocupat colegii specializați în această activitate”, spune Miriam.

 

„A fost un câştig de experienţă și mă bucur că am putut continua să mă implic în tot ceea ce înseamnă dezvoltarea asigurărilor de sănătate NN”, povestește și Natalia Rebigan, Development Specialist Customer Services, care face parte din echipa NN de 10 ani, după o perioadă de alți 6 ani în care a fost consultant financiar.

 

Odată conturată asigurarea suplimentară, un rol important a avut componenta tehnică, de programare și de testare IT. „Modul nostru de lucru, ca echipă, a fost esențial, pentru că așa am reușit să înțeleg foarte bine partea de business și procesele implicate în crearea unei asigurări și, împreună, am depășit provocările care au apărut pe parcurs și am construit o soluție care ajută oamenii în situații reale din viață”, spune Andreea Ștefanovici, Analyst Programmer-ul care a contribuit la dezvoltarea produsului.

 

Pe partea de testare IT, „rolul nostru a fost să verificăm documentația primită de la Business Analyst și de la programator și să testăm apoi fiecare aplicație și proces din spatele produsului”, explică Alexandru Oancea, System Tester, care a lucrat alături de Alexandra Drumea -System Tester, - Nicoleta Zardova – Sales Administration Officer și Ionuț Bostan – Policy Services Officer, cu sinergii și în sfera digitalizării proceselor operaționale de care s-a ocupat Andreea Vasile, OPS Digital Transformation Officer.

 

În tot acest proces, specialiștii in Compliance si Legal au colaborat pentru a valida că toate documentele necesare produsului de asigurare corespund normelor legale și standardelor NN și oferă clienților toate informațiile de care au nevoie. „Vorbim de condiții contractuale, materiale de prezentare, broșuri și materiale de training pentru echipele de vânzări”, explică Valentina Ceaucă, Compliance Officer & Data Protection Officer Responsibilities, și a cărei activitate în acest proiect a fost în strânsă legătură cu rolul pe care l-au avut Roxana Vasilache, Compliance Functional Lead, și Raluca Constantin, Legal Advisor.

 

Ultimii pași înainte de lansarea asigurării suplimentare au fost legați de activitatea de vânzări dar și de comunicare de brand de care s-au ocupat Cristina Mâcă, Head of Brand & Communication, și Luiza Mateiaș, Brand Communication Manager. „Colaborarea între vânzări și marketing și comunicare a fost foarte importante”, explică Raluca Petraș, Senior Sales Development Officer, al cărei rol a fost inclusiv să dezvolte partea de training pentru echipa de vânzări, alături de Crina Drăgan, Training Content & Development Leader, activitatea pe parte de testare vânzări fiind completată de Geanina Marin și Bianca Burghelea, în rolul de Sales Administration Officer.

 

Din toată această activitate, rezultatul a fost un produs care se diferențiază prin protecția oferită persoanelor asigurate începând de la 3 luni și până la 65 de ani. „Am creat un produs  inexistent pe piață, corespunzător unor nevoi exprimate ale clienților, rezultat al colaborării unor echipe de specialişti. Pentru plata daunei vom răspunde nevoilor clienților într-un termen extrem de rapid, de 2 zile”, explică Veronica Aschiopoaei, Senior Claims Handler, care se asigură, alături de Mihaela Manea, Claims Manager, că fiecare client are acces rapid la beneficiile asigurării atunci când are nevoie.

 

Astăzi, asigurarea suplimentară pentru Cancer, Arsuri Grave și Transplant Organe oferă clienților acoperire pentru majoritatea bolilor maligne, arsuri de gradul 3 pe o suprafață de peste 20% din corp și transplanturi de inimă, ficat, rinichi, pancreas, plămâni, măduvă osoasă sau celule stem. Așa, clienții au flexibilitatea să se trateze rapid, oriunde în lume, având acces la bani într-un timp foarte scurt, fără să fie nevoie să justifice modul în care îi folosesc.

 

 

Psst! Poate te intereseaza si alte articole

Adriana Şerban, Consultant Financiar Independent NN
Oamenii din NN

Adriana Șerban - Consultanță, familie și mingi la fileu

Află mai multe
NN şi platforma ATLAS lansează campania “Trăiește de azi pe bine!”
Noutăţi

Parteneriat pentru sănătatea și starea de bine a românilor: NN şi platforma ATLAS lansează campania “Trăiește de azi pe bine!”

Află mai multe
Oana Rotariu - Designul asigurărilor la NN România
Oamenii din NN

Oana Rotariu - Designul asigurărilor la NN România

Află mai multe