Mergi la conţinutul principal

3 sfaturi utile pentru echilibrul între job și viața de acasă

Contează să fii bine
Persoana plina de viata
3 sfaturi utile pentru work-life balance

Sănătatea este mai importantă ca oricând și noi, la NN, vrem să avem mereu grijă de starea de bine a celor din jur. Prin tot ceea ce facem, suntem acolo cu alternative prin care clienții să-și protejeze sănătatea și cu soluții prin care colegii să mențină un echilibru sănătos între viața la job și cea de acasă. Printre inițiativele pentru work-life balance, NN a organizat un workshop în parteneriat cu ATLAS unde psihologul Andrei Alexandrescu a vorbit despre secretele unui mix sănătos între viața personală și cea profesională.

 

Work-life balance, un mix între muncă, relaxare, familie și sănătate

„La un an și jumătate de la debutul pandemiei se discută destul de mult despre modul în care lucrul de la distanță impus de contextul epidemiologic a influențat echilibrul dintre viața profesională și cea personală. Work-life balance nu este doar un concept „cool”, ci o prioritate care ne asigură stabilitatea psihică, așa că este necesar să îi acordăm toată atenția”, punctează Andrei Alexandrescu.

În metodologia de specialitate, acest echilibru poate fi măsurat în funcție de o autoevaluare a satisfacției noastre privind patru aspecte importante din viața de zi cu zi – jobul, relaxarea și planurile personale, viața de familie și sănătatea. Starea de bine ține de un mix sănătos între aceste dimensiuni și de timpul și energia pe care le acordăm fiecăreia.

 

Planificarea timpului și gestionarea stresului, o sursă de echilibru

„Echilibrul dintre viața personală și cea profesională ține în primul rând de timp, dar nu mai e doar despre asta. Trăim vremuri în care work-life balance are legătură din ce în ce mai mult cu managementul stresului, percepției și anxietății”, explică specialistul ATLAS.

Pentru a obține acest echilibru, la job sunt utile mai mult ca oricând mecanisme prin care activitățile să fie planificate cât mai bine și prin care oamenii să colaboreze în echipă. Astfel, se și delimitează mai bine munca de timpul liber și oamenii pot gestiona mai ușor stresul cu care se confruntă. „Pentru work-life balance, avem nevoie să ne ridicăm de pe scaune și să facem lucrurile altfel. Foarte rar „munca” la nivel intelectual este suficientă”, spune Andrei Alexandrescu.

Altfel spus, organizarea și existența unor limite care asigură o alocare mai bună a timpului pot diminua din stresul care influențează starea de bine. În tot acest proces, e important să trecem de stadiul de planificare și să generăm schimbare prin acțiuni concrete atât în comportament, cât și în percepții.

 

Pasiunile și viața socială, esențiale pentru work-life balance

„Desigur, există și persoane care își încarcă bateriile cu multă muncă și proiecte diverse, însă pentru majoritatea oamenilor există priorități cel puțin la fel de importante, cum sunt familia, prietenii, activitățile din timpul liber, odihna și așa mai departe”, punctează specialistul ATLAS.

Inclusiv studiile de specialitate arată că o dispoziție bună, așa cum este percepută de fiecare persoană în parte, crește nivelul de performanță și productivitate la locul de muncă. Ca urmare, în viața de după job, activitățile care ne aduc bucurie și energie au un rol mai important ca niciodată. Pentru un echilibru sănătos între viața profesională și cea personală, e nevoie să reluăm activități pe care le desfășuram cu plăcere înainte de pandemie, fie că vorbim de călătorii, diferite pasiuni sau o viață socială activă, toate în condiții de siguranță în contextul actual. Astfel de activități, alături de un stil de viață activ, o alimentație sănătoasă și somn contribuie la sănătatea emoțională.

 

Andrei Alexandrescu este psiholog specializat în psihologie aplicată și analiză comportamentală, sprijinind oamenii să trăiască o viață mai bună, mai liniștită, să se autocunoască și să acționeze cât mai bine în funcție de obiectivele pe care le au sau de provocările pe care le întâmpină. Andrei este licențiat în psihologie și certificat internațional în coaching sistemic, iar prin ceea ce face se concentrează pe reducerea stresului și anxietății, îmbunătățirea relațiilor profesionale sau de familie, rezolvarea conflictelor, dezvoltarea liderilor și construirea carierei.