Mergi la conţinutul principal
Blog Newsroom Alex Tache, Data Quality Analyst și voluntar de suflet

Alex Tache, Data Quality Analyst și voluntar de suflet

Superputerea mea este capacitatea de analiza și de a înţelege cum funcţionează lucrurile în ansamblu.

de NN
7 minute 02 Noi 2022 Actualizat pe 11 Oct 2024
Alex Tache, Data Quality Analyst și voluntar de suflet
Povestea NN România este scrisă în fiecare zi de fiecare dintre noi, iar oamenii sunt în mijlocul a tot ceea ce facem. De la clienţi, la colegi şi colaboratori, ştim că relaţiile care trec testul timpului încep cu două cuvinte simple: îmi pasă. În cei 25 de ani de când suntem prezenţi pe piaţa din România am învăţat că tocmai diferenţele dintre noi sunt cele care ne fac să fim mai buni, mai înțelegători şi mai pregătiţi să le oferim clienților noştri cele mai bune produse şi cea mai bună experienţă.

Am stat de vorbă cu Alexandru Tache, Data Quality Analyst, unul dintre cei patru protagoniști ai campaniei noastre de Employer Branding, desfășurată sub sloganul NN, locul în care tu contezi, pentru că am vrut să aflăm mai multe despre rolul lui la NN, despre pasiunile lui, dar și despre cum a fost pentru el experiența de la filmare.

Alex, ce pasiuni ai în timpul liber?

Călătoritul și voluntariatul. Ca persoană cu dizabilități, libertatea ajunge să-ți fie foarte îngrădită și am găsit o cale de a câştiga înapoi măcar o parte din această libertate. Pentru mine, călătoritul a fost un mare ajutor. De multe ori m-am urcat la volan după o zi plină și am plecat la munte sau la mare, măcar pentru câteva ore. Sentimentul e greu de descris!


Și pentru că am avut multe oportunităţi care m-au adus în acest punct, îmi place să „dau mai departe”. Am reuşit să-mi cumpăr o maşină special adaptată pentru utilizatorii de scaune cu rotile și, pe lângă călătoriile mele, îi ajut pe cei care au nevoie de transport fie pentru a ajunge la spital/control medical, fie la un moment de plimbare sau distracție. Fac voluntariat în cadrul programului Șofer de suflet al Asociației Magic, dar ajut și alte ONG-uri sau persoane care au nevoie de maşină adaptată.

Cum te simţi când te ocupi de pasiunea ta?
Fiecare din noi are nevoie de un moment de pauză de la haosul zilelor ce parcă se scurg mai repede decât ne dăm seama. Aşa că fiecare moment petrecut făcând ceea ce îmi face plăcere îmi dă putere și energie pentru a duce zilele încărcate.

Cum te-ai descrie ca persoană?  

Sunt o persoană implicată, sufletistă căreia îi place să facă lucrurile bine. Aș zice că sunt perfecționist, dar totuşi cred că nimic nu e „perfect” pe lumea asta. Superputerea mea este capacitatea de analiza și de a înţelege cum funcţionează lucrurile în ansamblu. Lucrul de care nu sunt mândru este lipsa răbdării. Îşi arată uneori fața în interacţiunile cu anumite tipologii de oameni și din dorinţa de a avea rezultate rapide. Un fel de „vorba lungă, sărăcia omului”.
 

Cu ce te ocupi la NN?
Sunt în NN de 5 ani, timp în care am evoluat din call center până în poziţia actuală, Data Quality Analyst. În aceşti ani am avut posibilitatea de a învăţa cum funcţionează asigurările de viaţă și pensiile private, experienţă pe care acum o folosesc pentru a face analize pe datele din sistemele noastre. Este foarte important să avem întotdeauna informaţii corecte și complete, fie că vorbim despre raportări către entități, fie că vorbim despre date personale ale clienților. Aici intervin eu pentru a mă asigura că totul este corect.

Ce iți place cel mai mult la jobul tău?
Cea mai mare satisfacţie o am când reuşesc să rezolv provocări mari ce necesită soluţii tehnice mai complexe. Am avut câteva situaţii când mi s-a cerut ajutorul pentru a eficientiza un proces ce dura multe ore. Și am reuşit de multe ori să scad aceste procese de la câteva ore, la câteva minute.

Cum ai ajuns să lucrezi în domeniul asigurărilor?  
Deşi am trăit cu asigurările în casă, tatăl meu fiind broker, nu am căutat în mod special un job în acest domeniu. Apoi mi s-a oferit oportunitatea de a veni în NN și am rămas pentru cultura de aici, NN fiind un angajator foarte preocupat față de angajații săi.

Ce calităţi crezi că sunt obligatorii pentru cineva care are jobul tău?  
Este foarte important să poţi face legături și să ai o memorie foarte bună. Memoria te ajută să iți poţi imagina cum se leagă informaţiile între ele, iar capacitatea de a face legături te ajută să înţelegi imediat cum se leagă toate informaţiile și procesele între ele. Apoi, calitățile tehnice se pot învăţa în timp.

Ce iei cu tine la birou din pasiunea ta?  

Deşi nu este una din pasiunile principale, în ultimii ani am învăţat multe lucruri despre psihologia umană, iar aceste informaţii mă ajuta să pot lucra mai bine cu colegii mei și m-au ajutat să ajung unde sunt acum. În plus, mi s-a înrădăcinat ideea că nu prea există limite și că aproape orice e posibil, ceea ce mă ajută să trec peste orice provocare pe care o întâmpin.

A fost vreun moment în care pasiunea ta a bucurat sau a ajutat pe cineva de la serviciu? Dar în afara biroului?
Pentru că sunt multe prejudecăţi pe care le avem față de persoanele cu dizabilități, oamenii pe care îi întâlnesc sunt constant impresionați de reușitele mele. Fie ca vorbim de un vânzător departe de casă care m-a văzut conducând maşina sau colegi cărora le povestesc ce fac, până la oamenii pe care îi ajut și care nu se aşteaptă să fie ajutaţi de cineva pe care societatea îl consideră ca având nevoie de ajutor, nu ajutând.

Cum ai descrie viaţa la NN?
Cel mai important și frumos lucru în NN este cultura. Stilul de management este unul liber, în care tu eşti responsabilizat să-ți faci datoria cât mai bine. Asta înseamnă că ai libertatea de a-ți face programul cum ai nevoie cât timp termini ce ai de făcut la timp. Pe mine mă ajută mult libertatea aceasta ca să pot face voluntariat.

Ce iți place la activitatea ta în NN?
NN mi-a oferit oportunitatea de a învăţa multe lucruri, astfel încât să pot ajunge unde sunt. Pentru că stilul meu de învăţare este mai potrivit pentru a învăţa „on the job” decât din cursuri.

Numeşte 3 lucruri pe care le apreciezi sau de care te simţi apropiat în NN.

Când am ajuns acum 5 ani în NN, mi-a fost cerută opinia legat de adaptările făcute în sediul nostru, care abia fusese renovat. Propunerile mele au fost implementate în timp, iar acum sediul este accesibilizat într-o mare proporţie. De asemenea, mi-a fost cerută opinia cu privire la nevoile unei persoane care ar putea ajunge la noi în sediu într-un scaun cu rotile în urma unui eveniment neprevăzut. Sfaturile mele au fost folosite în beneficiile acordate pentru clauza de recuperare în urma unui accident. Și nu în ultimul rând, dar cel mai important, am fost văzut, apreciat și tratat în mod egal cu restul colegiilor, acest lucru fiind pentru mine definiţia incluziunii, care este greu de obţinut în România.
 

Cum a fost pentru tine experienţa de la filmare?

Deosebită. Am lucrat cu oameni frumoși și profesioniști care au făcut din filmare o experienţă foarte plăcută!

Descarcă aplicația NN Direct

Cu NN Direct afli ce vrei să știi despre asigurarea sau pensia ta, așa că aici poți descărca aplicația direct pe telefonul tău.