Mergi la conţinutul principal
NN susţine Social Innovation Relay

Social Innovation Relay: NN încurajează antreprenoriatul și inovarea socială

Cu fiecare inițiativă în care se implică, NN urmărește să pună o cărămidă la construcția generațiilor viitoare. În parteneriat cu Junior Achievement (JA), NN susține din 2014 proiectul educațional Social Innovation Relay (SIR), o inițiativă multianuală care încurajează elevi de liceu din toată lumea să dezvolte concepte inovatoare de afaceri pentru a rezolva probleme reale din societate. Astfel, ei își dezvoltă cunoștințe și abilități practice, învățând și aplicând principiile antreprenoriatului și inovării sociale. Mai multe despre impactul pe care această inițiativă îl are în cadrul comunității ne-a povestit Alice Duțu, director de programe Junior Achievement.

„Peste 20.000 de liceeni și 325 de profesori din 186 licee din peste 100 de localități din toată țara au participat în proiectul SIR din 2014 până în prezent”, ne spune Alice. „Proiectul Social Innovation Relay (SIR) a contribuit semnificativ la creșterea nivelului de conștientizare a problemelor sociale în rândul elevilor de liceu, ajutându-i să dezvolte abilități de antreprenoriat și inovație socială care pot avea impact în societatea de mâine.”

Concret, Social Innovation Relay este o competiție desfășurată în mai multe țări din lume, care încurajează tinerii să identifice probleme sociale din comunitățile lor și să dezvolte soluții. Elevii de liceu care participă în proiect au ocazia să colaboreze cu voluntari NN care îi inspiră să propună idei de inovare socială și le oferă un sistem de sprijin adecvat pentru a le dezvolta. În total, 48 de voluntari NN s-au alăturat proiectului, aducând un real impact în modul în care tinerii privesc implicarea în comunitate.

Fiecare ediție a proiectului se încheie cu povești de succes, exemple de echipe și proiecte cu mare potențial de a crea schimbări pozitive în societate. „Dintre echipele care au fost îndrumate de consultanți voluntari NN și care au fost apreciate și s-au diferențiat, a fost o echipă formată din două eleve de la Liceul Teoretic Ioan Pascu, Codlea, care au continuat să se implice în sfera antreprenoriatului social timp de trei ediții în cadrul Social Innovation Relay, și ulterior, prin activități derulate în cadrul liceului, dar și activități de voluntariat”, ne povestește Alice.

Pentru tineri, posibilitatea de a colabora cu profesioniștii din cadrul NN, prin sesiunile virtuale de mentorat, este o experiență practică unică, ce îi ajută pe elevi să dezvolte abilități antreprenoriale, să devină responsabili și conştienţi de problemele sociale din diverse sectoare, cum ar fi educația, sănătatea, incluziunea socială, dezvoltarea nivelului de trai și sustenabilitatea.

„Voluntarii îi sprijină an de an pe elevi să dezvolte planuri de proiect care pot fi transformate în idei de afaceri sociale fezabile. Rolul lor este esențial, prin faptul că aceștia le împărtășesc elevilor din cunoștințele și experienţa profesională și s-au implicat pentru creşterea performanţei echipelor intrate în competiţie, dându-le feedback și recomandări pentru îmbunătățirea planurilor de proiect și informații în probleme de resurse și finanțare, dezvoltarea ideii, promovare”, spune Alice. Prin instrumentele online, voluntarii au putut ajunge la un număr mai mare de elevi, au avut interacțiuni mai dese și mai eficiente și au ajuns și la elevi din zone rurale sau din alte orașe din țară.

Educația reprezintă fundația în pregătirea corespunzătoare a unei generații. Astfel de inițiative au rolul de a crea cetățeni responsabili și capabili să ia inițiativa cu privire la problemele sociale ale comunității. În acest sens, Junior Achievement România derulează în fiecare an programe și proiecte educaționale, tip learning by doing și project based, pe diferite categorii – dezvoltarea abilităților pentru viață, educație antreprenorială, educație economică și financiară, educație pentru sănătate, educație STEM, educație pentru orientare profesională – încurajând iniţiativa, profesionalismul şi dezvoltarea unor competențe esenţiale pentru viaţa personală şi profesională.

De anul acesta, Junior Achievement se va implica într-un nou proiect susținut de către NN Group - Economic Opportunities for All, care se va derula în Grecia, Olanda, Spania și România, având posibilitatea de a-și extinde programele existente și de a elabora și alte programe educaţionale experimentale pentru tinerii fără resurse, creând ecosisteme locale durabile, care să favorizeze creșterea economică. Astfel, tinerii cu resurse sau posibilități limitate, vor fi sprijiniți în tranziția de la educație la angajare și/sau antreprenoriat.

Implicarea Junior Achievement în societate se bazează pe convingerea că „investiţia în educaţie este responsabilitatea tuturor, nu doar a părinților, profesorilor sau a școlii. Modelul Junior Achievement România este bazat pe colaborare. Implicăm comunitatea de afaceri, instituțiile şi organizațiile în programele noastre, pe de o parte pentru susținerea financiară a activităților educaționale, și pe de altă parte, prin implicarea consultanților voluntari, care sunt invitați să îşi împărtășească experienţele personale şi profesionale şi să ajute şcoala să ţină pasul cu schimbările din societate”.

Mai departe, dacă ar fi să rezume într-o singură frază viziunea Junior Achievement, Alice spune că aceasta ar fi „#FutureReady: educarea și formarea noilor generații, prin inițiative learning by doing, în colaborare cu mediul de afaceri, pentru a-i sprijini pe tineri să se adapteze rapid la provocările unui viitor cu un grad tot mai mic de predictibilitate și siguranță”.

 

Descoperiți mai multe despre misiunea și inițiativele Junior Achievement aici.

 

Despre Junior Achievement Romania

Junior Achievement România este o organizație non-profit fondată în 1993, ca parte a Junior Achievement, cea mai mare organizație internațională de educație economică și antreprenorială, cu programe dezvoltate în 40 de țări din Europa și peste 100 din lume.

 

În România, Junior Achievement dezvoltă programe de educație antreprenorială, economică, financiară, de orientare profesională, sănătate și viață activă, urmate anual de peste 200.000 de elevi și studenți din 1.700 de școli publice, cu implicarea a 4.100 profesori, prin parteneriatul cu Ministerul Educației Naționale și cu susținerea financiară a comunității de afaceri din România.